Wat moet ik doen als ik een "echte" website wil maken?

Dus geen gratis site, of website waarbij je dochtersite bent van een ander of "eigendom" van een ander.
Ik kan wel al redelijk goed werken met html en het liefste werk ik ook puur met een programma waarbij ik html moet gebruiken, en tijdens het werkproces kan kijken naar hoe het met mijn ingevoerde html eruit komt te zien voor bezoekers.
Maar, een handig werkend programma waarbij je al kant en klare dingen hebt is ook okee; maar dit heb ik al eens bij gratis sites geprobeerd en dat werd vaak zo'n rommeltje.
Ik vind het uiterlijk van goeievraag.nl mooi, iets in die richting zou ik wel fijn vinden.

Ik heb al het idee waar de site over gaat (niet in de richting van goeievraag.nl hoor), idee voor domeinnaam, etc. Maar, als je op google zoekt naar alle hostingbedrijven dan wordt ik daar niet wijzer van. Er zijn er zó veel! En ik heb ook geen idee wat ik nodig heb of wil, qua schijfruimte en dataverkeer e.d.
Hoe kom ik erachter wat precies het goede pakket voor mij is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is nu al de zoveelste vraag, over het zelfde onderwerp, kijk eens in het archief
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geleficiteerd Youris.
Dat heb ik ook gedaan. En inderdaad, over hetzelfde onderwerp, maar dat betekent niet direct dat het dezelfde vraag is!!
Is elke vraag hier over het stemmen of politiek (zelfde onderwerp) hetzelfde? Nope.
Ik vond geen antwoord op míjn vraag en dus stelde ik mijn vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke, sorry

Het beste antwoord

Neem een WYSIWYG (what you see is what you get) editor, zoals bijv. Dreamweaver.

Hier zie je er ook heel veel:

http://www.thefreecountry.com/webmaster/htmleditors.shtml

voor een goede hoster zou ik even kijken op:

http://www.webhosters.nl/

of

http://www.hosting-vergelijk.nl/

Toegevoegd na 2 minuten:
de site van w3schools is ook heel erg handig voor informatie:

http://www.w3schools.com/

hier vind je veel over HTML, CSS en ook talen zoals PHP
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb mijn domeinen bij hosting2go.
Dat is gewoon een persoonlijke voorkeur.
Goedkoop, veel ruimte en veel dataverkeer mogelijk.

Ik heb mijn webstite gemaakt in Joomla. Het kost wel wat tijd om het te leren kennen maar er zijn zoveel mogelijkheden en addons. EN!!! het is gratis.
Je kunt ook overal te wereld inloggen en aan je site werken. Alles wat html kan is hierin mogelijk en nog meer!

www.weerinderegio.nl is mijn site
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er aan wat je precies met de website van plan bent. Zelf heb ik gekozen voor wordpress. Gratis te downloaden, veel plug ins voor te vinden, veel kant en klare templates. binnen 5 minuten te installeren bij de webhosting.

Als host heb ik gekozen voor strato. Zij hebben sinds kort een speciaal platform voor o.a. wordpress en joomla. (Moet je wel even om vragen kwam ik achter anders is je site donders traag) Eenmaal over gezet doet ie het prima.
En afhankelijk van het pakket heb je ook nog onbeperkt dataverkeer. Prijzen vallen ook reuze mee. Oh ja en je kunt zelf geschreven en gebouwde scripts via strato laten draaien. dat willen ook niet alle webhosting bedrijven.

Nou weer genoeg reclame gemaakt. Jammer dat ik geen aandelen strato heb... ;-) Ben er gewoon erg blij mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaren geleden heb ik ook een website opgezet, heb geen verstand van programmeren en zocht dus een oplossing bij een goede provider. Ik ben terecht gekomen bij yourhosting.nl Die hebben een voordeel, ze zijn snel en hebben een ontzettend goede klantenservice. De servers staan in Nederland. Dus bij een storing zitten ze er snel bovenop. En die heb ik op 6 jaar tijd, pas 1 keer meegemaakt. Bekijk mijn site maar eens. Het enige ik heb hoeven doen is de tekst erin te zetten. Kind doet de was.