Hoe voorkom ik dat mijn Google Foto's verdwijnen als ik ze op mijn apparaat wis?

Ik dacht dat alle foto's die ik maak automatisch naar Google Foto's worden upgeload en daar ook bleven, ook al verwijder ik ze uit mijn galerij.
Nu zie ik echter dat die foto's die ik uit mijn galerij wis ook gewist worden in mijn Google Foto's app. Mijn idee was juist dat ik mijn gemaakte foto's altijd veilig en automatisch naar de Google Foto's cloud opsloeg en mijn galerij dus kon wissen, maar ik merk nu dus dat ze dan ook in de cloud worden gewist.

4 jaar geleden
in: Internet
26.6K

Antwoorden (2)

Ik heb een oplossing: Heb je Onedrive of Dropbox? Daar kun je je foto's ook in opslaan.

En als je dat gedaan hebt kun je proberen om het synchroniseren van je Google foto's uit te zetten en vervolgens de foto's uit je galerij te verwijderen.

Als dit mislukt heb je je foto's in elk geval nog in Onedrive of dropbox
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Goeievraagstell
4 jaar geleden
Kun je op One drive of Dropbox ook onbeperkt foto's gratis opslaan in hoge kwaliteit?
LeonardN
4 jaar geleden
Dat is geen oplossing op de vraag. Dat is om het probleem heen werken.
Goeievraagstell
4 jaar geleden
Ik heb intussen het antwoord zelf gevonden. In Google foto's kun je de knop 'back-up' aantikken. Dan kun je ze daarna verwijderen van je telefoon.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Niet onbeperkt maar wel gratis en in hoge kwaliteit. Bij OneDrive heb je 5 Gig en bij dropbox verschillend
Goeievraagstell
4 jaar geleden
Ok ja Google foto's is onbeperkt.
Dat komt omdat je ze verwijdert via de Google Foto app, met die app heb je directe invloed op je cloudopslag. Als je ze verwijdert uit de galerij-app van je telefoon blijven ze staan op Google Foto (cloud).
Probeer het maar met een testfoto.

Check overigens je prullenbal in Google photo.
https://photos.google.com/trash
Daar staan wellicht nog je verwijdere foto's.
===
Verwijder dus met gallery (rechts als je een Samsung hebt), NIET met Photos (links).
Toegevoegd op 01 juni 2019 10:06: tekst, afbeelding
Plaatje bij antwoord
4 jaar geleden
Goeievraagstell
4 jaar geleden
Dit klopt niet. Natuurlijk verwijder ik ze in de Galery. Maar dat is juist mijn probleem. Als ik ze in Galery verwijder verdwijnen ze ook in Google Photos.