Ik heb draadloos internet, zal ik sneller internet hebben waneer ik mijn laptop aansluit met een kabel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

In de regel niet. De meeste draadloze modems en routers halen je vooraf ingestelde snelheid welke door je aanbieder is aangeboden.
Ga je bijvoorbeeld veel en lang streaming video kijken, dus op Youtube o.i.d. en tegelijkertijd surfen, dan kan je draadloze verbinding af en toe wat hangen.

Wanneer je veel gebruik maakt van je thuisnetwerk, dus communiceert met meerdere computers in je huis, dan merk je al gauw dat je draadloze verbinding er moeite mee krijgt om alle data te verwerken. Helemaal als je bijvoorbeeld grote bestanden van de ene naar de andere computer over zet.

Tevens kan het zijn dat -helemaal als al je buren (dezelfde) draadloze modem/router hebben dat je verbinding vaker uitvalt. Dit is vooral bij mij in de buurt het geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De verbinding met je router is stabieler en sneller. Vaak resulteert dat ook wel in een iets snellere internetverbinding al zou het in theorie eigenlijk niet uit kunnen maken...