hoe maak je dit?

op youtube.com zie je vaak filmpje met tekst erdoor heen op een blauw velt, hoe maak je dit in een filmpje? het moeteen beetje handig te doen zijn want ik ben niet technisch

Toegevoegd na 1 minuut:
zoals dit: let alleen op de tekst ertussendoor

http://www.youtube.com/watch?v=CCgesx5WyOw&feature=related

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (6)

je kan dat makkelijk doen op movie maker ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
owke hoezo 2 minnen??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van mij een plus. Misschien had je er "Windows" voor moeten plakken, maar op zich is dit een goed antwoord.
Windows movie maker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is niet zo moeilijk hoor. :)
Ga naar Youtube --> Mijn video's en afspeellijsten.
Je klikt bij het filmpje dat je wilt bewerken op 'bewerken'.
Daarboven staan kopjes, waaronder Informatie en instellingen, Audioruil. Bij het derde kopje staat 'Aantekeningen'. Hier klik je op.
Daarna kun je onder je filmpje de streep op de tijdsbalk verzetten, naar de plek waar jij dus de tekst er doorheen wilt doen. Heb je de tijd goedgezet, kun je rechts van het filmpje kiezen voor 'Annotatie toevoegen'. Daar kun je kiezen uit: spraakballon, opmerking, titel, spotlight, pauze.
Klik op wat je wilt en de rest spreekt van zich. Je kunt dan typen of toevoegen wat je wilt.
Heel makkelijk! Daarna niet vergeten op te slaan/publiceren. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moviemaker inderdaad. Pinnacle Studio is zeker ook erg mooi, ook voor HD video bewerking en allerlei dingen zoals in je filmpje. Pinnacle St. pakket is niet kosteloos. http://goo.gl/cM7hK
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt dat inderdaad het beste doen met Windows Movie Maker of (voor Vista en Windows 7) met Windows Live Movie Maker. Dat laatste kun je hier downloaden:
http://explore.live.com/windows-live-movie-maker?os=other

Zodra je het programma geïnstalleerd hebt, kun je met de knop "Video of foto toevoegen" een video gaan bewerken die op je pc staat. Met de knop "Titel" (althans zo heet dat bij Windows Live Movie Maker) kun je, vóór of ná de video('s) een pagina met tekst maken. Je kan daarbij instellen welke (letter- en achtergrond)kleur je wilt gebruiken, het lettertype en hoe/hoe lang de tekst in beeld moet komen.

Wanneer je zo'n tekst middenin een video wilt laten verschijnen (en niet over de beelden heen maar op een eigen, evt. gekleurde achtergrond) dan zul je video, via het tabblad "Bewerken" moeten splitsen. (Dat kun je uiteraard doen zo vaak je wilt en waar je maar wilt). Kijk anders even op YouTube. Als je "Windows (Live) Movie Maker" intypt, vind je verschillende instructiefilmpjes.
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
13 jaar geleden
als het goed is kan je dat instellen als je het filmpje upload naar youtube....