Hoe zet ik Word bestanden online?

Hoe zet ik Word en PDF bestanden online op het internet?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Internet
bamibal
5 jaar geleden
Dat is niet zomaar te beantwoorden. Wat wil je precies? Wil je de bestanden publiceren via een website? Wil je ze delen met een selecte groep mensen? "Het internet" is nogal een breed begrip.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik wil een Word bestand op internet plaatsen en dat het dan via Google te vinden is.

Antwoorden (2)

Dat kun je doen door ze op te nemen in een internet HTML pagina.
Die kun je maken met een programma als JimDo.
In 3 minuten, beweren ze in de TV reclame.
5 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Gezien de reaktie van de vragensteller bij de vraag: "Ik wil een Word bestand op internet plaatsen en dat het dan via Google te vinden is." is dit het goede antwoord. (plus !) Of de vragensteller er verder mee komt, dat betwijfel ik, maar mocht het niet lukken dan voor het veel te ver op deze site om uitgebreid antwoordt te geven op de werking van FTP, HTML en Google.
Dan zou het advies zijn op zoek tye gaan naar het spreekwoordelijke 'handige neefje' dat even langs kan komen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Hela... mijn plus ontbrak. Alsnog gegeven :-)
Je wilt dat het bestand vindbaar is, lees ik bij je reactie.
Ga daarvoor naar bijvoorbeeld Google Drive (Open eventueel een account).
https://drive.google.com/
Upload je bestanden
Klik op een bestand en kies Delen.
Klik op Link Delen.
Zet ‘Public on the Web’ op Ja.
__________________

Ik heb het even uitgetest, bij mij werkt het zo:
Rechtermuisklik op het bestand
Kies Delen
Kies Geavanceerd
Kies: Privé – Wijzigen
Vink aan: ‘Aan – Openbaar op Internet'
Opslaan
Toegevoegd op 19 oktober 2018 13:55: tekst
SimonV