Wat is google drive?

Ik heb wat foto in drive staan kan ik die zomaar verwijderen en staan ze in mijn google foto alles staat gesynchroniseerd en wat houdt google drive in

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Internet
3.4K

Antwoorden (1)

Google Drive is een service voor bestandsopslag en synchronisatie die is gemaakt en wordt beheerd door Google. Met Google Drive kunnen documenten in de cloud worden opgeslagen, bestanden worden gedeeld en documenten samen met anderen worden bewerkt. Google Drive omvat Google Documenten, Spreadsheets en Presentaties (Google Docs), een virtueel kantoor dat het mogelijk maakt samen aan onder andere documenten, spreadsheets, presentaties, tekeningen en formulieren te werken. Bestanden die openbaar gedeeld worden op Google Drive kunnen door internetzoekmachines worden doorzocht.

Google Drive is uitgerust met een systeem voor het delen van bestanden waarbij de maker van een bestand of een map standaard de eigenaar is. De eigenaar heeft de mogelijkheid in te stellen of en hoe het bestand of de map openbaar zichtbaar is. Het eigendom is overdraagbaar. Bestanden of mappen kunnen privé worden gedeeld met specifieke gebruikers die een Google-account hebben via hun @gmail.com-e-mailadres. Bestanden delen met gebruikers die geen Google-account hebben, is mogelijk door ze toegankelijk te maken voor 'iedereen met de link'. Hiermee wordt een geheime URL voor het bestand aangemaakt, die kan worden gedeeld via e-mail, blog enz. Bestanden en mappen kunnen ook 'openbaar op internet' worden gemaakt. Dit betekent dat ze vervolgens kunnen worden geïndexeerd door zoekmachines en dus door iedereen kunnen worden gevonden en iedereen er toegang toe heeft. De eigenaar kan ook een toegangsniveau instellen voor het regelen van permissies. De drie mogelijke toegangsniveaus zijn 'mogen bewerken', 'mogen reageren' en 'mogen weergeven'. Gebruikers met bewerk-toegang kunnen op hun beurt weer anderen uitnodigen en hen bewerk-toegang geven.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Maar weet u ook hoe ik die foto van drive naar google foto verplaats en dat ik die foto uit drive weg haal of is drive juist google foto gr martijn
Antoni
5 jaar geleden
Nee, sorry, dat weet ik niet. Ik hoopte dat dat in de informatie van de website was te vinden.