Ik heb een probleem internet valt nu weg bij de pc maar niet bij de modem hoe kan dat?

Internet staat overal goed aan. Ook rechtsonder bij Netwerk staat er dat ik gewoon internettoegang heb. Alleen als ik naar http://speedtouch.lan in mijn browser ga en dan naar Opnieuw starten ga dan heb ik weer internet & als ik als ik dus geen internet heb dan naar problemen oplossen ga staat er De dns-server reageert niet. Maar dan ga ik dus naar mijn browser en dan ga ik via mijn browser naar http://speedtouch.lan en dan telkens opnieuw starten dit gebeurd dus om het uur ongeveer. Wat betekent dit? En wat moet ik precies doen? Ik heb al iets met CMD geprobeerd maar dat werkt ook niet zag dat namelijk staan op internet. Weet iemand de oplossing voor dit probleem?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
capthavoc
12 jaar geleden
Aan je modem lijkt mij niets te mankeren als ik het zo lees heb je modem ingesteld op dhcp
en je netwerkaart ook ?
want aan een DNS kun jezelf weinig doen
heb je dat handmatig ingesteld of zo ?
laat je netwerk kaart dat regelen
probeer eens een harde reset van je modem
als je gewoon via draad werkt is dat geen probleem
alleen als je draadloos werkt zou dat een nieuw code kunnen opleveren
en verwijder je netwerkkaart uit apparaatbeheer en herstart je pc dan vindt ie de netwerkkaart opnieuw
dan staat ie standaard op automatisch succes

Antwoorden (1)

Ik heb datzelfde probleem, maar gelukkig niet zo vaak als jij. Ik reset telkens mijn router en dan doet deze het weer een dag of 2 zonder problemen. Mijn broer zegt dat het best aan de router kan liggen, ookal geeft je pc aan dat je wel internetverbinding hebt. Aangezien mijn broer een pc-genie is, zou het wel eens kunnen helpen om een nieuwe router aan te sluiten. Ik ben ondertussen aan het sparen voor een Belkin router - aanbevolen door mijn broer.
Misschien dat dit je helpt?