Hoe zet ik mijn WiFi weer aan?

Mijn vader heeft op al Mn Apple producten de WiFi uitgezet van een bepaalde tijd tot een bepaalde tijd, terwijl hij zelf wel toegang heeft tot de WiFi. Ik vermoed dat dit is om Mn telefoongebruik te verminderen. Hoe zou ik dit weer aan kunnen zetten voor mij zelf?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Internet
1K
LeonardN
5 jaar geleden
"Jouw" WiFi staat niet uit. Je wordt waarschijnlijk op MAC-adres geweerd op de router. Als je een laptop hebt kan je een Dongle gebruiken als je vader heeft geblacklist. Je zou ook kunnen kijken of je via de PC van je vader de router in kan komen en de whitelist/blacklist ongedaan maken.
TurfGraver
5 jaar geleden
Of je vader vragen waarom hij dit gedaan heeft en hem op ander gedachten proberen te krijgen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hoe zou ik deze dongle dan moeten gebruiken? En hoe zou ik deze blacklist ongedaan kunnen maken
LeonardN
5 jaar geleden
Door er een te kopen, aan je laptop te hangen en op het draadloze netwerk te komen.
Inloggen op de modem/router of router en dan opzoeken waar je kan black/whitelisten. Gebruikt je vader een Windows desktop?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nee hij gebruikt ook gewoon een MacBook

Antwoorden (1)

Zoek de IP van de router / modem op en kijk of je in kan loggen. Wanneer je dat lukt kan je je zelf deblokkeren.

Anders kan je de router / modem resetten hierdoor gaat die terug naar fabrieksinstellingen en moet je alles opnieuw instellen en verlies het alle opgeslagen gegeven.

Bij beiden methodes is er een hele grote kans aanwezig dat je vader dit ziet daarom lijkt het mij het beste dat je zoals TurfGraver zei rond de tafel ga zitten met je pa.