Waarom valt de wifi van mijn telefoon steeds weg als ik videos kijk?

Als ik bijvoorbeeld youtube videos aan het kijken ben valt vaak mijn wifi uit. Soms is het wel om de minuut en blijft het zo doorgaan. Na een halve minuut gaat de wifi vaak wel weer aan maar vaak doe ik mijn wifi uit en aan en doet hij het weer, totdat hij weer uitvalt. Ik heb hier alleen last van als ik filmpjes kijk maar niet als ik op instagram, snapchat, internet, whatsapp enzovoort zit. Ik heb een nieuwe Iphone 8. Op mijn computer heb ik er geen last van en de mensen die de wifi gebruiken hebben er ook geen last van. Kan iemand mij helpen?! Het is zo irritant!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Internet
4.6K
LeonardN
5 jaar geleden
Kan je meer vertellen over afstand (tussen router en iPhone) en over de snelheid van je verbinding? Heeft je PC een bedrade verbinding? Heb je dit enkel op JOUW wifi-router thuis? http://www.speedtest.net/
Graag draaien op PC en iPhone en liefst ook ander apparaat.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De afstand tussen de router en mijn telefoon maakt niet uit. Als ik er naast ga zitten ervaar ik hetzelfde probleem.
PC: Download 25mb/s, Upload 39mb/s.
Iphone: Download 19.5mb/s, Upload 37mb/s Ik ervaar het uitvallen van het wifi ook bij het videobellen met bijvoorbeeld whatsapp of skype. Ik snap niet dat hij wel uitvalt als ik iets met beeld bezig ben, zoals filmpjes kijken of videobellen, maar niet uitvalt als ik bijvoorbeeld aan het whatsappen ben. Het netwerk vergeten werkt niet. Ik zal zo de modem eens uitzetten + iphone geforceerd herstarten.
Als ik het kanaal wil veranderen, heb je tips op welk kanaal de verbinding optimaal is?
LeonardN
5 jaar geleden
Draai een wifikanaalscanner en ga op een kanaal zitten welke niet druk is.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-kanaal-scanner.htm Overigens zijn je downloadwaardes lager dan je uploadwaardes, dat is heel vreemd. Hoe is de PC verbonden?

Antwoorden (1)

Het kan liggen aan een van de in de link genoemde problemen (inclusief wat oplossingen)
https://www.appletips.nl/ipad-wi-fi-problemen-oplossen/

Wifi problemen oplossen op een iPhone of iPad
wifi netwerk icon
iOS
Het kan wel eens voorkomen dat je problemen ervaart met je wifi (draadloze) verbindingen. Het netwerk werkt niet goed, valt weg of in het ergste geval kun je helemaal geen verbinding tot stand brengen.

Dan is het raadzaam om de wifi problemen op te lossen met onderstaande tips, als eerste moet je de modem van je internet-verbinding even loskoppelen van het stroomnetwerk. Wacht enige momenten en sluit deze vervolgens weer aan. Herstart daarna je iPhone, iPad of iPod Toch dan eens geforceerd, klik hier hoe je dit moet doen.

Wifi problemen oplossen door netwerk te vergeten
Mocht bovenstaande niet helpen kun je het beste je netwerk vergeten en opnieuw verbinden, dit kan via:
• Ga naar 'Instellingen'
• Kies voor 'Wifi'
• Tik naast jouw wifi netwerk op de i-knop
• Selecteer op de nieuwe pagina 'Vergeet dit netwerk'
• Bevestig door op 'Vergeet te tikken'
• Herstart je iDevice en maak opnieuw verbinding met het netwerk

wifi problemen oplossen op een iPhone of iPad

iOS Netwerkinstellingen herstellen
Mocht bovenstaande oplossingen niet helpen dan kun je het beste de netwerkinstellingen herstellen op je iPhone, iPad of iPod Touch. Ga hiervoor naar Instellingen ▸ Algemeen ▸ Stel opnieuw in ▸ tik hier op 'Herstel netwerkinstellingen' om de netwerkinstellingen te herstellen. Zodra dit voltooid is dien je opnieuw verbinding te maken met je wifi netwerk.

----

Het kan natuurlijk ook dat je router de oorzaak van de problemen is. Of een instelling in de router. Je zou kunnen proberen je router op een ander kanaal te zetten. Hoe je dat doet is compleet afhankelijk van de router.