Hoe contact opnemen met hotmail?

Ik kon een paar dagen geleden niet meer op mijn hotmail-account en ik moest een hele lijst met dingen invullen om te bewijzen dat ik de eigenaar was van mijn eigen e-mailadres. Dat is allemaal goed gegaan, en nu heb ik weer toegang tot mijn account. Ik keek naar de e-mails die ik gekregen en verzonden had, en bij mijn verzonden mails had ik blijkbaar naar al mijn contacten een mail gestuurd met een bepaalde link, wat ik denk dat een virus is. Ik zou aan hotmail willen vragen of het door deze virus komt dat ik niet mijn op mijn account kon en hoe ik dit kan vermijden dat het niet nog eens gebeurt, want ik was behoorlijk in paniek :) Weten jullie op welke manier ik hotmail kan contacteren? Of weten jullie het antwoord op mijn vragen?
Mvg,
Caroline

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
4.2K

Het beste antwoord

Microsoft blokkeert (zie bron) accounts als ze spam-achtige activiteiten ontdekken. Het kan goed dat je daarom niet op je account kon.

Het vermijden van dit soort dingen is niet volledig te voorkomen, maar om de kans dat het gebeurt zo klein mogelijk te maken moet je zorgen dat je antivirus op je computer hebt (dat maak vooral uit als je een andere mail client dan de website gebruikt, maar het kan nooit kwaad), en je moet ervoor zorgen dat je een wachtwoord gebruikt dat moeilijk te raden valt. Dus geen woorden, geboortedata, namen, test123, enzovoorts. Ook is het verstandig een apart wachtwoord te gebruiken voor hotmail, die je niet op andere sites gebruikt.

Ik weet dat er een tijd sites hebben rondgecirkeld die zich voordeden als msn, en je vroegen in te loggen. Na het inloggen zag je een wit scherm, maar werd wel naar al je contacten een link naar die website gestuurd. Oppassen dus waar je inlogt, en als je het niet vertrouwd: meteen je wachtwoord veranderen.

Ook in de bron nog een link toegevoegd naar de supportpagina van hotmail. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hartelijk dank voor dit antwoord! :)