Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom verbind mijn internet kabel wel met mijn computer maar krijg ik geen internet verbinding?

er komt een geel driehoekje te staan bij de verbinding.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Internet
1.7K
koraal19
5 jaar geleden
welke OS heb je?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ervan uitgaande dat je Windows gebruikt: als je met de rechtermuisknop op het icoontje van de verbinding drukt, kun je klikken op 'Problemen oplossen' o.i.d. Daarna probeert Windows het zelf op te lossen. Je kunt dat proberen. Mocht Windows het niet zelf kunnen oplossen, dan kun je hier de fout posten die Windows je geeft. Dan kunnen we je verder helpen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik zou het eerst proberen op te lossen door je computer opnieuw op te starten. Als dat niet werkt, kun je ook je modem herstarten. Het zou ook kunnen dat de provider je internet heeft afgesloten, omdat je een te grote betaalachterstand hebt. Tot slot is het een optie dat er iets mis is met je kabel, zo kan er bijvoorbeeld een knik in zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
"Tot slot is het een optie dat er iets mis is met je kabel, zo kan er bijvoorbeeld een knik in zitten."
Zoals een waterslang?
Controleer je IP instellingen bij het onderdeel netwerk in het configuratiescherm. Zet daar alles op automatisch. Als het daar al op staat, dan zou je eens naar de virusscanner kunnen kijken. Het kan zijn dat de firewall de verbinding naar buiten blocked. Meestal kun je een virusscanner tijdelijk uitzetten. Doet hij het dan wel, dan weet je waar je het moet zoeken. Voor iemand met weinig kennis is dan de handigste oplossing de virusscanner eraf gooien via het configuratiescherm en dan opnieuw installeren. Let wel op dat je dan ook alle instellingen van de virusscanner laat verwijderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding