Is er een WiFi extender die het ook daadwerkelijk doet?

Ik gebruik nu de TP-Link. Deze strontirritante apparaten doen alsof ze hun werk doen. Mijn modem staat op de begane grond waar ik gemakkelijk 100 Mbps snelheid heb. Ga ik even een verdiepinkje naar boven valt dit allemaal ineens weg.
Heb internet van KPN. Meerdere keren een monteur opgevraagd om te komen kijken. Zodra deze er was had ik in het hele huis ineens 100 Mbps....
Bij de modem heb ik 100 Mbps snelheid, hierboven ineens 1 Mbps terwijl de extender van TP-link in de kamer hiernaast het wifi netwerk zou moeten kopieren. Ik heb al jarenlang problemen met het internet in het huis. Heeft iemand ajb een gouden tip voor eeuwige verlossing?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Internet
1.2K
TurfGraver
5 jaar geleden
Staat de extender wel op een plek waar de wifi signaal nog goed is? Dat signaal wordt namelijk 'verlengd'. Als ontvangst daar al slecht is valt er weinig te extenden..
TurfGraver
5 jaar geleden
Oh, indien mogelijk een ander kanaal kiezen wil ook wel eens helpen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb de Extender die ik hierboven heb geplaatst, verbonden met de modem via een Ethernet kabel. Dan zou dat geen probleem moeten zijn toch?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
" Ik heb de Extender die ik hierboven heb geplaatst, verbonden met de modem via een Ethernet kabel. Dan zou dat geen probleem moeten zijn toch?"
Nee geen probleem, je hebt dan gewoon een accesspoint er van gemaakt.
TurfGraver
5 jaar geleden
Computer dan wel verbonden met de juiste wifi signaal (die van de extender dus, en niet van de modem)?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
'Computer dan wel verbonden met de juiste wifi signaal (die van de extender dus, en niet van de modem)?'
Ook ja. Echter, als het een Wifi netwerk hoort te kopieren en signaal zegt te versterken, waarom is het dan eigenlijk een ander netwerk?
TurfGraver
5 jaar geleden
Omdat je hem via de kabel hebt aangesloten zal het als een extra accesspoint werken (en niet als wifi extender).
Wel goed netwerk dirct via kabel waarop extender is aangesloten?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ah oke Dus als ik de ethernet kabel eruit haal, zou het wel mijn wifi netwerk moeten extenden zodat het gehele huis gewoon op 1 netwerk blijft ?
En daarnaast, ik heb de TP-link dus verbonden via een Ethernet naar de modem, waarna ik met een andere ethernet kabel weer de TP-Link verbonden heb met een Playstation. Zou dit op de spelcomputer dan ook geen goede internet moeten leveren? Want ook hierop heeft het maar een geringe snelheid van 1 Mbps, en hij pakt het via de 'originele' Wifinetwerk en niet die van de TP-Link
TurfGraver
5 jaar geleden
Dat klinkt als een probleem met de bekabeling. Bekabeld zou volle snelheid gehaald moeten worden (en werkt de extender als een router).
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Gek, want als ik de spelcomputer direct met Ethernet bekabel aan de Modem, is er weer geen enkel probleem met het internet hierop. Zou het dan niet aan de TP-Link liggen?
TurfGraver
5 jaar geleden
Met zelfde kabel welk ook voor de tp wordt gebruikt om die aan de modem aan te sluiten?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ja. De Ethernet die van de Modem nu naar de TP-Link loopt, zat tot gister altijd in de spelcomputer. Met die kabel is er dus niks mis mee neem ik aan
dudemeister
5 jaar geleden
als het kan sluit die versterker boven aan waar je evt 2e tv hebt
je kan hem in de tv ontvanger pluggen dan maakt ie vanaf daar een 'nieuw' wifi netwerk
dudemeister
5 jaar geleden
ik zeg een ding; neem KPN wifi versterker - €50 ben je van het gezeik af
Repeaters zijn de 8erdeur uit!
kijk op Mrktplaats

Antwoorden (2)

Probeer eens je extender dichter bij de modem te zetten of de extender de plaatsen in de zelfde ruimte als waar jij zit.
Daarbij is de positionering van je modem ook van groot belang. De meest ideale plek voor je modem is in het midden van je huis. Hoe minder obstakels hoe beter de verbinding.

Zie bron voor tips.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je doet nu een suggestie, in plaats van het probleem te beantwoorden.
Extenders zijn troep. De enige manier om overal goed wifi te krijgen is een vaste kabel er naartoe leggen en dan daar een echte access point plaatsen. Slecht signaal versterken maakt het niet echt beter. Dus in een woonhuis gewoon per verdieping 1 access point en je bent van alle ellende af.