Hoe verwijder ik het g-mail gebeuren van mijn google account en voeg ik een normale e-mail daar aan toe?

Ik wou een nieuw e-mailadres aanmaken om een youtube kanaal op te maken, mijn andere e-mailaddressen zijn al in gebruik. Iemand zei tegen mij dat ik op Gmail.com makkelijk eentje kon maken. Ik heb er een gmail op gemaakt. Later bleek dat mijn nog niet bestaande g-mail (die ik wou aanmaken) is toegevoegd aan mijn google-account. Ik beheer dat g-mail account niet eens. Ik heb op alle google sites gevonden naar help maar blijkbaar kan je een gmail niet veranderen op een google account. Ik vind dat raar, want ik kan geen reden bedenken waarom dat niet zou kunnen. Waarom zou je dat niet mogen veranderen? Ik wil zo snel mogelijk van die gmail af die ik niet beheer en mijn secundaire (mijn echte oude e-mail die er eerst in de plaatst stond) terug als mijn e-mail adres voor google. één e-mail is voldoende voor mij. Ik zou graag een makkelijke uitleg willen en een oplossing, ik ben gestrest en kan dus niet helder denken na zo'n domme vreemde fout. Waarom kan je bij instellingen e-mails van een google account niet je gmail bewerken? Hoe verwijder ik het gmail gebeuren. Alvast heel heel erg super erg bedankt. Ik ben ten einde raad.

Toegevoegd na 15 minuten:
Edit: Ik wil graag dat de gmail die bij het 'E-mailadres voor Google-account' staat weggaat en de oude terugkomt. Als je het kan veranderen, kan je het toch ook terugveranderen? Hier een foto voor duidelijkheid

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
1K

Antwoorden (1)

Ik waag een poging, ik weet niet of ik je probleem helemaal begrijp: Je secundair e-mailadres is ter beveiliging indien je plots niet meer zou kunnen aanmelden op je account. Switchen van e-mail kan je rechts bovenaan doen, door op je profielfotootje te klikken en daarna in te loggen op je andere account.

Overigens, als je zelf een Google account aanmaakt, dan beheer je hem toch zelf ook?

Ik moet wel zeggen dat Googlemail niet altijd gebruiksvriendelijk is. Outlook (Hotmail) vind ik eenvoudiger, misschien moet je dat eens proberen?

Toegevoegd na 22 minuten:
Na uw laatste edit met screenshot: u ziet rechtsbovenaan uw scherm, een cirkel met daarin uw profielfoto. Klik daarop, klik daarna op uitloggen, en meld je aan op je oorspronkelijke account. Je 'oude' e-mailadres is een account op zich.