Hoe zorg ik ervoor dat apps op mijn telefoon tijdens wifi de juiste locatie pakken?

Hoi!

Ik ben een aantal weken terug verhuist en heb mijn thuis-internetabonnement meegenomen naar mijn nieuwe adres. Zodra ik met mijn telefoon (Samsung Galaxy S8) op mijn wifi thuis zit, pakken alle apps waar de locatie voor nodig is(Google Maps, weer-app, 9292 etc.) de locatie van mijn oude adres. Huidige locatie wordt dan dus mijn oude adres, ipv de locatie waar ik daadwerkelijk ben. Zodra ik op mijn mobiele internet zit, heb ik hier overigens geen last van en is de huidige locatie ook echt de locatie waar ik dan ben.

Iemand enig idee of dit ergens aangepast kan worden of ik hier iets aan kan doen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
ronron1212
6 jaar geleden
Locatie zoeken moet ook aan staan en die staat bij jouw uit.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee hoor, die staat gewoon aan.
ronron1212
6 jaar geleden
Zeker weten heb je het gecontroleerd wat dat is wel je probleem
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja ik heb het gecontroleerd. En zelfs aan en uit gezet, maar ook dit werkt niet. Daarnaast, als ik op mobiel internet zit, pakt ie de locatie wel, dus dan moet locatie ook wel aan staan.

Antwoorden (1)

Pas je SSID van je Access Point aan naar iets nieuws, Google e.v.a. gebruiken mede wifi hotspots voor de locatiebepaling als GPS signaal niet toereikend is. Kennelijk is je huidige SSID zo uniek dat deze nog steeds als referentie voor je oude adres gebruikt wordt.