Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik zelf een internet verbinding maken zonder lid te worden van een internetprovider?

Wat heb ik daar voor nodig?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet
8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Met een prepaid UMTS kaart hoef je geen abonnement af te sluiten en kan je overal mobiel online.
Daarnaast kun je een eigen internetje bouwen door rechtstreekse verbindingen te maken (via de telefoonlijn en een modem, bedraad of draadloos) met mensen die ook geen internetprovider willen maar wel met jou willen communiceren. Om verder te komen heb je altijd een ingang op een groter netwerk nodig en die wordt geleverd door ISP' s.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Je kan zelf als internetprovider beginnen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Buren met een onbeveiligde internetverbinding en een netwerkkaart.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Direct ADSL van KPN?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je hebt toch echt een provider nodig om op het internet te komen. Als alternatief kun je een telecom bedrijf gebruiken.

Vele telecom bedrijven hebben namelijk een "internet onbeperkt"* abonnement voor circa € 8~10. Deze zijn makkelijk te gebruiken voor een tijdelijke internet oplossing.

Zo ben ik huidig in staat om via mijn telefoon een bluetooth verbinding te openen met mijn laptop en zo de telefoon als modem te gebruiken.

* internet onbeperkt abonnementen hebben meestal een fair-use policy.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn nog steeds inbelverbindingen zonder speciale inlog beschikbaar, alleen beetje langzaam, maar genoeg om email te kijken.

Er zijn ook adsl abonnementen zoals alice die iedere maand opgezegd kunnen worden als je geen lange contracten wil.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
op een onbeveiligd netwerk van de buren of als het wel beveiligd is en een speedtouch modem is heel makkelijk wachtwoord kraken met een progje die ik heb.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je zou kunnen inloggen op een onbeveiligd netwerk van een buurman of -vrouw, maar dat is bij wet verboden : )
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met DirectInternet van KPN internet je door in te bellen met je vaste telefoon. Zonder registratie of abonnement.

Stel 06760-12321 in als je inbelnummer en je kunt direct inbellen. Je betaalt alleen je telefoontikken, verder niets. De kosten worden gespecificeerd op je telefoonrekening.

Instellen kan via een wizard. Klik bron voor beschrijving.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding