Hoe kan ik zelf een internet verbinding maken zonder lid te worden van een internetprovider?

Wat heb ik daar voor nodig?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet
8K

Het beste antwoord

Met een prepaid UMTS kaart hoef je geen abonnement af te sluiten en kan je overal mobiel online.
Daarnaast kun je een eigen internetje bouwen door rechtstreekse verbindingen te maken (via de telefoonlijn en een modem, bedraad of draadloos) met mensen die ook geen internetprovider willen maar wel met jou willen communiceren. Om verder te komen heb je altijd een ingang op een groter netwerk nodig en die wordt geleverd door ISP' s.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Je kan zelf als internetprovider beginnen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Buren met een onbeveiligde internetverbinding en een netwerkkaart.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Direct ADSL van KPN?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je hebt toch echt een provider nodig om op het internet te komen. Als alternatief kun je een telecom bedrijf gebruiken.

Vele telecom bedrijven hebben namelijk een "internet onbeperkt"* abonnement voor circa € 8~10. Deze zijn makkelijk te gebruiken voor een tijdelijke internet oplossing.

Zo ben ik huidig in staat om via mijn telefoon een bluetooth verbinding te openen met mijn laptop en zo de telefoon als modem te gebruiken.

* internet onbeperkt abonnementen hebben meestal een fair-use policy.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn nog steeds inbelverbindingen zonder speciale inlog beschikbaar, alleen beetje langzaam, maar genoeg om email te kijken.

Er zijn ook adsl abonnementen zoals alice die iedere maand opgezegd kunnen worden als je geen lange contracten wil.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
op een onbeveiligd netwerk van de buren of als het wel beveiligd is en een speedtouch modem is heel makkelijk wachtwoord kraken met een progje die ik heb.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je zou kunnen inloggen op een onbeveiligd netwerk van een buurman of -vrouw, maar dat is bij wet verboden : )
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met DirectInternet van KPN internet je door in te bellen met je vaste telefoon. Zonder registratie of abonnement.

Stel 06760-12321 in als je inbelnummer en je kunt direct inbellen. Je betaalt alleen je telefoontikken, verder niets. De kosten worden gespecificeerd op je telefoonrekening.

Instellen kan via een wizard. Klik bron voor beschrijving.