hoe kan ik elke paar minuten automatisch een mail versturen naar 1 bepaald adres?

Ik heb een bedrijf waarbij ik de mail via Gmail heb geregeld (dit heeft een aantal zeer praktische voordelen, waaronder dat je er overal bij kan en dat het automatisch gebackupped wordt).

Het nadeel is alleen dat Gmail een algoritme gebruikt om te kijken hoe vaak het de post vanuit een pop-account binnen haalt. Hoe meer post er per tijdseenheid is, hoe vaker het gecontroleerd gaat worden (dit kan je dus niet handmatig instellen). Op het moment wordt er nagenoeg elke 90 minuten gecontroleerd. Je kan het ook handmatig doen, maar er zit geen knop in je inbox om je pop-account te controleren.

Je kan het algoritme "foppen" door zelf mail te gaan sturen. Is er een site of andere manier die er voor zorgt dat je elke 5 minuten een mail stuurt naar 1 bepaald adres?

6 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Om elke paar minuten automatisch een mail te versturen naar 1 bepaald adres, kun je een programma gebruiken dat een taakplanner heeft. Zo'n programma kan je instellen om op bepaalde tijden een mail te versturen. Er zijn verschillende programma's die dit kunnen, zoals Microsoft Outlook of Mozilla Thunderbird.
Bronnen:
een maand geleden