Wanneer men verschillende browsers gebruikt om op internet te surfen, staan dan de favorieten die men opslaat ook allemaal op verschillende locaties ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Het beste antwoord

De favorieten staan helaas op verschillende locaties. Ik kopieer de betreffende bestanden zo nu en dan naar een algemene backupmap die ik als zip.bestand (voorzien van wachtwoord) op een cloud en usb-stick opsla .
Je kunt de favorieten natuurlijk ook vanuit de browser exporteren om dit te doen.

Bij Firefox staan ze bijvoorbeeld in dit bestand:
C:\Users\[gebruikernaam]\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\... default\places.sqlite (Hier staat ook je geschiedenis in)
Bij Chrome hier:
C:\Users\[gebruikernaam]\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Bookmarks
SimonV
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, maar je kunt de favorieten handmatig exporteren uit elke
browser - opslaan in een map en dan importeren in de andere browsers.
Geeft de opgeslagen bestanden wel een (browser)naam en evt datum.

Een gemakkelijker methode is om een extensie te gebruiken zoals
Xmarks https://chrome.google.com/webstore/detail/xmarks-bookmark-sync/ajpgkpeckebdhofmmjfgcjjiiejpodla?hl=en

of kijk hier https://www.raymond.cc/blog/sync-your-bookmarks-across-browsers-systems/

Toegevoegd na 2 uur:
Sla je ge-exporteerde favorieten op in .html formaat.
Als je liever niet een account wil aanmaken bij Xmarks of anderen,voor evt veiligheids- of andere- overwegingen,gebruik dan de handmatige methode.

Xmarks extensie moet je toevoegen voor elke browser die je gebruikt.