Blijf ik met een nieuwe? verbeterde website nog steeds bovenaan in google staan?

Hallo,
Ik sta al 7 jaar met een handgemaakte website bovenaan in google. Nu is ie wel erg verouderd en niet mobielvriendelijk.
Graag zou ik een nieuwe website laten bouwen in Wordpress, de pagina's en de teksten en afbeeldingen blijven vrijwel gelijk, evenals de keywords bij de afbeeldingen. Voor ik hiermee door ga zou ik graag willen weten of hierdoor je positie op google verandert?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
1.4K

Antwoorden (1)

De kans is groot dat je bovenaan blijft staan.

Google let onder meer op de volgende punten:
Om echt hoog te ranken in Google is de technische structuur van de website belangrijk. Dit is op het oog niet direct zichtbaar, maar is van grote invloed op de prestatie en het effect van de website.
Minstens zo belangrijk is de inhoudelijke structuur van je website. Een website waar rekening is gehouden met een heldere navigatie wordt beter gewaardeerd.
Zorg ervoor dat deze structuur ook voor Google makkelijk te lezen is. Dat kan met een XML-sitemap.
Kies voor een responsive website voor de beste weergave op tablet en smartphone. Google vindt gebruiksvriendelijke en goed leesbare mobiele pagina’s zeer belangrijk als rankingfactor.

Deze punten zullen in je nieuwe ontwerp alleen maar beter worden, vermoed ik.
SimonV