Is een Torrent site niet het zelfde als een zoekmachine?

Als ik een filmtitel op Google intik krijg ik ook een verwijzing naar 'illigale' content.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Een zoekmachine als Google doorzoekt alle websites, dus ook Torrent-sites. Torrent-sites zijn zelf ook grote zoekmachines,maar dan alleen voor Torrents. Een torrent is op zichzelf niet illegaal. Helaas wordt de techniek veelal gebruikt om illegale content mee te verspreiden. Dan is de wetgeving in Nederland nog zo krom dat je wel alles mag downloaden, dus dan denkt menigeen al snel dat elke film die zo wordt aangeboden gratis en legaal te bekijken is. Echter blijft het een soort van diefstal. Maar ieder moet voor zichzelf bepalen of hij/zij dat acceptabel vindt.