Kan een ongelezen mail die je verwijderd hebt nog steeds gelezen worden door de geadresseerde?

Ik heb iemand een mailtje gestuurd, maar omdat ik er niet blij mee was, heb ik het verwijderd. Hij heeft het nog niet gelezen, maar ik vraag me af, kan hij het alsnog lezen, ook al heb ik het verwijderd?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
3.1K
TurfGraver
6 jaar geleden
Waar heb jij het verwijderd?
Als het verzonden is en je hebt het niet op zijn mailserver verwijderd dan staat hij dus nog steeds klaar om gelezen te worden. Verwijderen uit jouw eigen verzonden map heeft daar geen invloed op.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoe verwijder ik dat uit zijn mailserver? Kan ik dat überhaupt wel vanuit mijn eigen laptop dat doen?
TurfGraver
6 jaar geleden
Hoop het niet. :-)
TurfGraver
6 jaar geleden
Afhankelijk van mail kan het wel of niet ;)
Info:
https://timemanagement.nl/verzonden-mail-terughalen/
LeonardN
6 jaar geleden
En ook dat is weer gelimiteerd tot het punt dat de mail van de server getrokken is. Sinds dat tegenwoordig standaard door allerlei always-on devices gedaan wordt is dat een magere hoop. "MAAR
Deze functionaliteit werkt alleen wanneer de ontvanger ook Outlook gebruikt, de ontvanger zijn mails op een online (dus extern toegankelijke) server bekijkt, de mail nog in de inbox zit en de mail nog ongelezen is."

Antwoorden (1)

Dot ligt er aan waar jij het mailtje verwijdert hebt. Als je het alleen op je eigen account verwijdert hebt, kan de andere persoon dit nog steeds lezen. Het bericht is dan namelijk al verzonden en je zou hrt dis op zijn accoint moeten verwijderen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
LeonardN
6 jaar geleden
Je zegt dat laatste alsof het simpel is. Even op iemands anders account een mail verwijderen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee klopt, is het niet. Maar wel de enige mogelijkheid.
LeonardN
6 jaar geleden
Leg dan uit dat dat eigenlijk geen echte oplossing is, dat je daarvoor zelfs iets zou moeten doen wat illegaal is of iig niet moreel juist, nu geef je de vrager toch valse hoop.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+Van mij een plus, op beide account verwijderen is de enige mogelijkheid.