Waarom is sommige mallware software niet verboden bij de wet?

Ja dat hoor je standaard bij beginners op het internet....Die willen nogal een flink op knopjes drukken hier en daar en dan soms heb je een mallware virus te pakken.....

Erg irritant zijn ze ..... en als je een pc leek bent dan zit je echt met je handen in het haar.....Heel je pc werkt niet meer.....en je virusscanner die helpt ook niet.......

(dan krijg je vaak de boodschap : koop nu het virus programma van bedrijf *****XXXXXX maar die wil je dan helemaal niet kopen )

Het is een soort agressieve reclame van die bedrijven toch?

Is daar ook een wet voor in de maak ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Bij de wet is het al verboden aangezien er geen fraude mag worden gepleegd, echter kan de overheid weinig doen aan malware.

De oplossing zal je dan ook moeten verwachten bij het besturingssysteem. Microsoft zal echter haar besturingssysteem Windows nooit zo gaan bouwen dat het niet vatbaar meer is voor virussen en ander ongein aangezien dat nieuwe systeem dan de compabiliteit zal verliezen met alle software die voor Windows is geschreven.

Er is overigens wel een bedrijf die haar besturingssysteem als heeft geschreven dat het niet vatbaar kan zijn voor virussen, namelijk Apple.
De software die hiervoor geschreven wordt heeft namelijk geen toegang tot je hele systeem, wat windows-ontwikkelaars wel hebben.
Het enige wat je dus kan overwegen is een overstap naar Mac OSX
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Malware mag absoluut niet verborgen zitten in een aangeboden bestand van een bedrijf. Dat is strafbaar. Jij hebt het waarschijnlijk over Adware. Dat is iets helemaal anders. http://nl.wikipedia.org/wiki/Adware

Adware zorgt ervoor dat er extra (onnodige) programma's worden bij-geinstalleerd en dat mag wél volgens de wet. Bijvoorbeeld om een gratis aangeboden product te sponseren.

In de gratis versie van Realplayer heeft men adware gestoken, maar deze werd geinstalleerd zonder dat de gebruiker het wist (hij kon het ook niet uitvinken)
Dat mag dus, zelfs heimelijk. Maar malware verspreiden die je pc met virussen kunnen opzadelen, is bij wet verboden. En dat zal men niet doen, want elk bedrijf wil zijn goede naam behouden. Nogmaals, adware mag wel, zelfs heimelijk. En het wordt tijd dat daar ook een wet voor komt, die dit aan banden legt!

http://www.gratissoftwaresite.nl/nieuws/RealPlayer+is+badware+volgens+StopBadware.org