Hoe kan het dat als mijn pc trager wordt?

Als ik het spel bubbels bijvoorbeeld speel,dan gaan de balletjes naarmate ik het speel langer speel,langzamer naar boven.Ik onderhou mijn pc wekelijks (defragmenteer en scan mijn pc wekelijks op virussen en adaware.)Ook het surfen word langzamer.Het lijkt dus wel alsof internet trager wordt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (6)

Laat eens CCcleaner lopen. Dat helpt meestal. Gratis te downloaden van het net
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms blijft de harde schijf van de pc maar ratelen en ratelen. Als je dan net bijvoorbeeld een game wil starten dan zal dit langzamer gaan dan normaal. Ook de game zelf zal wellicht schokkerig presteren als de harde schijf nog zo aan het werk is. Reden voor al dit overwerk van de harde schijf is waarschijnlijk het afwerken van taken die op de achtergrond worden uitgevoerd. Windows probeert die taken altijd uit te voeren op het moment dat de PC niet gebruikt wordt. Windows is echter niet altijd goed in het inschatten van het juiste moment.
Met een simpel commando kun je Windows opdracht geven om alle achtergrondtaken direct af te werken.
Kies Start en daarna voor Uitvoeren. Typ daarna de opdracht: Rundll32.exe /advapi32.dll,ProcessIdleTasks en klik op OK.

Windows zal nu alle achtergrondtaken afwerken. Dit kan tussen de 10 seconde en 1 minuut duren, afhankelijk van de hoeveelheid taken. Je kunt deze opdracht ook in een batchbestand zetten met een snelkoppeling op het bureaublad. Dan hoef je het commando niet steeds in te typen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En hoe zet ik dit in een batchbestand?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Open een kladblokbestand en plak daar de volgende tekst in:
@echo off
Rundll32.exe /advapi32.dll,ProcessIdleTasks
echo dit dan opslaan als een idle.bat
Cryofiel
14 jaar geleden
Open Notepad (Kladblok) en type daar de tekst in. Sla de tekst op onder de naam watdanook.bat . Ter controle ga je met Windows Verkenner naar de map waar je watdanook.bat hebt opgeslagen. Dubbelklik op watdanook.bat . Als het programma start, heb je het goed gedaan. Als Kladblok opent, heet je bestand in werkelijkheid watdanook.bat.txt en heb je het tonen van de extensies uitgezet in Windows Verkenner. Zet dan het tonen van extensies aan en haal die .txt aan het einde weg. Nu kun je watdanook.bat op je bureaublad zetten of toevoegen aan het startmenu.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het boveste is fout deze tekst knippen en opslaan als bat bestand echo off
echo.
echo Processing Idle Tasks
echo.
echo To Improve Performance!
echo.
echo Please Wait.......
echo.
Rundll32.exe advapi32.dll,ProcessIdleTasks
Cryofiel
14 jaar geleden
Nog mooier is het als je de bovenste regel vervangt door     @echo off
Ik denk dat ik weet welk spel je bedoeld.
Dat spel is gemaakt in flash. Flash is niet de meest optimale omgeving om een spel in te maken, zeker niet als de programmeur geen rekening houdt met de zwakheden er van.
Hoe meer objecten er binnen een spel bestaan, hoe trager het wordt. Met Flash gebeurd dat heel erg snel.

Wat er gebeurt is het volgende:
In flash wordt ieder item binnen het spel apart aangemaakt (een 'object'), bijvoorbeeld alle bellen zijn aparte objecten.
Wanneer zo een object verdwijnt (bijvoorbeeld doordat je dus 3 bellen van dezelfde kleur aan elkaar geschoten hebt), verdwijnt deze wel uit beeld maar niet geheel uit het spel. Voor het spel bestaan ze dus nog en zijn ze enkel onzichtbaar.
Doordat er steeds ook weer nieuwe bellen verschijnen, bestaan er zo steeds meer objecten. En zoals ik al eerder zei, wordt een spel daar trager van.
Afsluiten van het spel is het enige dat je hoeft te doen om dit op te lossen. Maar je kan niet dit spel spelen en het probleem voorkomen.

Een programmeur kan er trouwens voor zorgen dat de objecten echt verdwijnen maar omdat dat ingewikkeld is en het resultaat onzeker, zijn er maar weinig flashprogrammeurs die dat doen. De meesten zullen het zelfs niet een weten dat het kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Installeer je windows opnieuw. Voordat je het internet opgaat je virusscanprogr. installeren. Blijft het na herinstal. hetzelfde heb je een ander probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Crazyharry geeft al een heel goed antwoord voor het spelletje,

wat ook meetelt voor de snelheid van de PC zijn nog 2 factoren:
- geheugen. Geheugen is snel. Start je iets op (internet explorer) zet Windows het in het geheugen, en dan pas start het. Maar als je niet zoveel geheugen hebt, kan dat niet en zullen nieuwe programma's niet in het geheugen passen, waardoor het vanaf de harde schijf moet, en dat zul je merken.

Oplossing: breid het geheugen van je pc uit.

- windows. Windows heeft de neiging om dingen niet makkelijk te vergeten. Als je programma's had en nu niet meer, heeft windows wel alle instellingen onthouden. Die komen vaak onbedoeld in het geheugen terecht.

Oplossing: een programma gebruiken om deze informatie te verwijderen (dus bijvoorbeeld ccleaner, maar er zijn er wel meer. Zoek op "registry cleaner" om hier iets goeds voor te vinden).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je deze spelletjes veel speelt dan wel regelmatig eerst schijf opruiming en daar na defragmentatie doen.
Start - progamma's - bureau accessoires - systeem werkset - schijf opruiming/schijfdefragmentatie