Heeft e-mail zijn langste tijd gehad?

Het is overwegend reclame en andere troep die je krijgt en als je een bedrijf of instantie een e-mail stuurt wordt er zowat nooit op gereageerd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Antwoorden (8)

Het is inderdaad zo dat er heel wat troep rondgestuurd wordt, maar dit betekent voor mij nog niet dat email heeft afgedaan.

Waarom mensen niet meer reageren op email, heeft te maken omdat veel mensen teveel werk hebben en de verzender van de email dadelijk een antwoord terug verwacht.
Vroeger wist men ...als men een brief verstuurt, dat het minumum 1 week duurt voor je een antwoord kon krijgen.
Nu verwacht iedereen dadelijk reactie.

De ontvanger van de mail heeft waarschijnlijk zo verschillende mails en soms is een onmiddelijke reactie niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, we kunnen niet zonder e-mail.
Helaas is inderdaad ca. 90% spam, maar daar kun je je goed tegen wapenen. Bedrijven kunnen hele goede spamfilters kopen, maar als particulier sta je ook niet machteloos.
En, Gmail heeft een uitstekend spamfilter, daar komt nauwelijks iets doorheen.
En dat er niet op gereageerd wordt? Lokale overheden zijn daar berucht om, maar in het algemeen valt dat reuze mee.
Alleen wil iedereen altijd onmiddellijk een reactie. Dat kun je niet eisen...
AWM
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wil graag twee dingen toelichten A.M.
* denk dat je binnen een redelijke tijd van 14 dagen een antwoord mag verwachten. In een tel. geprek met Connexxion stelden zij dat ik binnen 3 tot 5 weken een antwoord op mijn mail kan verwachten. Dit gaat dan voor mij de perken van redelijkheid te buiten.
* V.w.b. G-mail, Ik kan er erg slecht mee werken om reden dat ik hún manier van antwoorden- en berichten stapelen niet kan volgen.
AWM
13 jaar geleden
Ten eerste: Ja, sommige bedrijven zijn in dat opzicht om te huilen. Alleen, hetzelfde was je overkomen als je een ouderwetse brief had geschreven, op zich is dat geen e-mailprobleem.
Twee: Ja, sommige mensen kunnen niet wennen aan het stapelen van replies in Gmail. Je kunt het niet uitzetten.
Ik vind het makkelijk en overzichtelijk, maar ja....
Thuis gebruik ik Hotmail.
Ik heb nooit last van spam.

Mijn man wel, met Oulook.

Op het werk kwam ook veel spam. Daarom laat ik mijn zakelijke mail niet doorsturen naar huis, want dan krijg ik hier al die troep.

Ik heb juist het idee dat steeds meer bedrijven en overheden allerter worden op hun mailcorrespondentie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Zal ik vertellen wat je moet aanraden op je werk om daar wat aan te doen?
ik had me op allerlei nieuwsbrieven geabonneerd. het werden er zo veel dat ik ze steeds ongelezen in de prullenbak gooide. slimmer is echter om je gewoon voor zulke mails uit te schrijven, zodat je weer een overzichtelijker aantal mails per dag ontvangt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Regaren op nieuwsbrieven heeft meestal geen zin. Bijna alle mailtjes hebben kleine letters onderaan het mailtje voor als je deze niet meer wenst te ontvangen. Gewoon daarop klikken en dat bedrijf valt je (meestal) niet lastig. Zelf maak ik al dikl 10 jaar gebruik van een emailadres zonder ook maar enige spam te ontvangen. Heb ook een 2e email adres voor al mijn " junkmail" Deze vul ik vaak in als een (nutteloos) bedrijf mijn emailadres wilt hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
denk het niet. e-mail is toch enorm handig.
en dat er idd een bulk aan reclame meekomt...
dat is zeker jammer. net als met je huis-brievenbus
zonder NEE-NEE-sticker
steeds weer een hoop deleten.

gelukkig heb ik ook heel goede ervaringen met e-mail
laatst wilde ik iets specifieks van een vakantie-appartement
in het buitenland weten. door te e-mailen naar een mijnheer die aldaar foto's had gemaakt en deze op een site met z'n mail-adres had gezet wist ik meteen meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
reclame krijg je alleen als je op de verkeerde site je inschrijft en daar je email achterlaat

ik heb alleen in mn junkmail elke dag een of twee reclame folders maar dat stoort me niet

mn hotmail werkt prima en al mn zakelijk berischten lees ik daar .....

beter als een mailbox van een server want die zit aan je abonoment vast en als je dus veranderd van provider dan ben je je mail acdres ook kwijt

maar ha ha mn hotmail die is voor altijd ha ha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We krijgen nog steeds fysieke post binnen? waarvan waarschijnlijk meer dan 50% niet persoonlijk aan ons bestemd is. Daar hoor je niemand over.

E-mail is nog steeds een veel gebruikt (en groeiend) passief informatie systeem. Messengers en fora bieden niet genoeg binding voor zakelijke of consumenten transacties en daarbij is het ook juist fijn om niet de hele dag gestoord te worden (alsof de postbode je achterna loopt) als er nieuwe mail is. Je kan nu fijn je eigen moment uitzoeken om je mail te lezen.

Wat je van je post in de vuilnisbak doet, mag je zelf weten. Ook je spamfilter kan een flink eind bij de prestaties van de "JA/NEE" sticker komen.