Heeft e-mail zijn langste tijd gehad?

Het is overwegend reclame en andere troep die je krijgt en als je een bedrijf of instantie een e-mail stuurt wordt er zowat nooit op gereageerd.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is inderdaad zo dat er heel wat troep rondgestuurd wordt, maar dit betekent voor mij nog niet dat email heeft afgedaan. Waarom mensen niet meer reageren op email, heeft te maken omdat veel mensen teveel werk hebben en de verzender van de email dadelijk een antwoord terug verwacht. Vroeger wist men ...als men een brief verstuurt, dat het minumum 1 week duurt voor je een antwoord kon krijgen. Nu verwacht iedereen dadelijk reactie. De ontvanger van de mail heeft waarschijnlijk zo verschillende mails en soms is een onmiddelijke reactie niet mogelijk.

Nee, we kunnen niet zonder e-mail. Helaas is inderdaad ca. 90% spam, maar daar kun je je goed tegen wapenen. Bedrijven kunnen hele goede spamfilters kopen, maar als particulier sta je ook niet machteloos. En, Gmail heeft een uitstekend spamfilter, daar komt nauwelijks iets doorheen. En dat er niet op gereageerd wordt? Lokale overheden zijn daar berucht om, maar in het algemeen valt dat reuze mee. Alleen wil iedereen altijd onmiddellijk een reactie. Dat kun je niet eisen...

Thuis gebruik ik Hotmail. Ik heb nooit last van spam. Mijn man wel, met Oulook. Op het werk kwam ook veel spam. Daarom laat ik mijn zakelijke mail niet doorsturen naar huis, want dan krijg ik hier al die troep. Ik heb juist het idee dat steeds meer bedrijven en overheden allerter worden op hun mailcorrespondentie.

ik had me op allerlei nieuwsbrieven geabonneerd. het werden er zo veel dat ik ze steeds ongelezen in de prullenbak gooide. slimmer is echter om je gewoon voor zulke mails uit te schrijven, zodat je weer een overzichtelijker aantal mails per dag ontvangt.

Regaren op nieuwsbrieven heeft meestal geen zin. Bijna alle mailtjes hebben kleine letters onderaan het mailtje voor als je deze niet meer wenst te ontvangen. Gewoon daarop klikken en dat bedrijf valt je (meestal) niet lastig. Zelf maak ik al dikl 10 jaar gebruik van een emailadres zonder ook maar enige spam te ontvangen. Heb ook een 2e email adres voor al mijn " junkmail" Deze vul ik vaak in als een (nutteloos) bedrijf mijn emailadres wilt hebben.

denk het niet. e-mail is toch enorm handig. en dat er idd een bulk aan reclame meekomt... dat is zeker jammer. net als met je huis-brievenbus zonder NEE-NEE-sticker steeds weer een hoop deleten. gelukkig heb ik ook heel goede ervaringen met e-mail laatst wilde ik iets specifieks van een vakantie-appartement in het buitenland weten. door te e-mailen naar een mijnheer die aldaar foto's had gemaakt en deze op een site met z'n mail-adres had gezet wist ik meteen meer.

reclame krijg je alleen als je op de verkeerde site je inschrijft en daar je email achterlaat ik heb alleen in mn junkmail elke dag een of twee reclame folders maar dat stoort me niet mn hotmail werkt prima en al mn zakelijk berischten lees ik daar ..... beter als een mailbox van een server want die zit aan je abonoment vast en als je dus veranderd van provider dan ben je je mail acdres ook kwijt maar ha ha mn hotmail die is voor altijd ha ha

We krijgen nog steeds fysieke post binnen? waarvan waarschijnlijk meer dan 50% niet persoonlijk aan ons bestemd is. Daar hoor je niemand over. E-mail is nog steeds een veel gebruikt (en groeiend) passief informatie systeem. Messengers en fora bieden niet genoeg binding voor zakelijke of consumenten transacties en daarbij is het ook juist fijn om niet de hele dag gestoord te worden (alsof de postbode je achterna loopt) als er nieuwe mail is. Je kan nu fijn je eigen moment uitzoeken om je mail te lezen. Wat je van je post in de vuilnisbak doet, mag je zelf weten. Ook je spamfilter kan een flink eind bij de prestaties van de "JA/NEE" sticker komen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100