ik ben een website aan het bouwen en wil als ik zeg maar inlog op de website dat het data verkeer van en naar de server geencrypt is hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Dit kan door de data via het HTTPS-protocol te laten versturen (let op die "S": die staat voor "secure", ofwel "veilig"). Je moet hiervoor een certificaat aanvragen bij een certficeringsinstantie, waarschijnlijk kan je provider je hier wel bij helpen. Zo'n certificaat kost zo'n 10 a 20 euro per jaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een md5 functie

http://php.net/manual/en/function.md5.php
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan wil je je site op HTTPS draaien. Echter, daarvoor heb je een certificaat nodig, en die kosten een paar tientjes per jaar. Maar met een certificaat weet je zeker dat de server de echte server is (en niet een gespoofde), en je weet dat het verkeer niet afgeluisterd kan worden.