Waarom zegt iedereen in plaat van 2017 2k17?

Ja je ziet dit gewoon hiel vaak op instagram of in youtube comments

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
1.7K
Erna55
6 jaar geleden
Niet iedereen zegt dit.....
paulus811
6 jaar geleden
Nog nooit gehoord
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Sportgameseries gebruiken dit wel vaker: https://www.giantbomb.com/nba-2k/3025-498/ Ik weet wel dat het in het jaar 2000 nog wel eens gezegd werd Y2k ivm met de milleniumbug. Ik gok dat het daar vanaf komt. Hoewel in Amerikaans taalgebruik een k gebruiken voor duizend volgens mij wel vaker voorkwam/voorkomt. "waarom zou je het zo willen schrijven?"
Dat is niet relevant, het wordt gedaan, waarom doet men dit, dat is de vraag. Het is idd een modeverschijnsel. Zo had romeinse cijfers gebruiken om jaartallen aan te geven wat men nog wel eens deed bij series en programma's ook vaak meer tekens nodig dan gewoon decimaal opkalken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb het nog nooit gehoord, dus dat "iedereen" dat zegt lijkt me zwaar overdreven. wat ik wel af en toe hoor in het Engels is twenty seventeen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is overigens een fenomeen welke vooral in de geschreven taal voorkomt, niet zozeer in de gesproken.
https://www.quora.com/Why-do-we-write-2k17-instead-of-2017 De vraag is dus wat onzuiver gesteld en had beter kunnen zijn:
"Waarom typen/schrijven mensen weleens (steeds vaker) 2k17 als ze 2017 bedoelen?" In mijn ogen:
K=kilo>Y2K(2000)>NBA 2K games>Gebruik in social media. En op aanvraag:
https://youtu.be/pWdsx9qnHVM?t=1m26s

Het beste antwoord

Omdat k voor 1000 staat. k is de afkorting voor kilo en kilo is het SI-voorvoegsel voor 1000.

Het is nu gewoon heel populair, een beetje een "hype".