Ik werk zelf in een computer winkel dus krijg vaak de klachten te horen van providers... Ook verkoop ik zelf veel internet pakketten. Zoals eerder al werd vernoemd komt XS4All goed uit consumententesten. Dit is qua betrouwbaarheid en ondersteuning. Dus als je weinig verstand hebt van computers/internet is dit zeker een goede aanbieder.

De vraag is ook of je het voor prive of zakelijk gaat gebruiken? Op de zakelijke markt heb je hele andere aanbieder die vaak 24/7 voor je klaar staan er vele gecompliceerde diensten kunnen leveren. Maar laten we er vanuit gaan dat je het voor prive mogelijkheden wilt gebruiken...

Je kan op diverse mogelijkheden internet krijgen.. via de telefoonlijn, via kabel en in sommige gebieden via glasvezel. Glasvezel word momenteel nog grotendeels aangelegd door nederland. Via deze methode kan je hoge snelheden halen (afhankelijk van het abonnement) maar is in de meeste gevallen nog wel prijzig.

De keuze is voor de meeste mensen dus kabel of adsl (telefonie) mocht je veel tv kijken en een abonnement bij UPC (grootste speler op deze techniek) hebben dan kan je overwegen om een totaal pakket te nemen. Zij bieden mooie totaal pakketten aan: digitaal tv (veel zenders, opnemen en pauzeren van tv) + internet + bellen (geen KPN ed. nodig) dit kan best voordelig zijn. Laat je echter niet teveel aanpraten, daar is dit bedrijf goed in. Kies dus zorgvuldig het juiste Abonnement en hou het daarbij (www.upc.nl)

Als je internet via ADSL neemt heb je veel keuze. Je hebt de prijsvechters (vaak wel slechte helpdesk) zoals Telfort, Alice, Tele2 en Online. Deze providers zijn prima te doen als je zelf wat meer verstand hebt van internet en netwerken. Een hint: Online had altijd de "lifebox" als modem/router . Dit apparaat is één grote ramp. Loopt vaak vast, is zeer beperkt in zijn opties en wil je dus absoluut niet in huis hebben.

Daarnaast heb je providers die iets duurder zijn zoals KPN en Xs4All. Vooral Xs4All heeft een goede betrouwbaarheid en ondersteuning via de helpdesk.

De vraag is ook wat je op internet wil doen? Ga je bijvoorbeeld veel downloaden via torrents/nieuwsgroepen (meeste providers knijpen deze opties in de middag dus heb je langzamere downloads) of ga je alleen een beetje surfen?

Bij het surfen en normaal gebruik is een 4mbit lijn al vaak voldoende. Bij veel downloaden kiest met vaak voor een 20mbit lijn of zelfs hoger (upc heeft ze tot 120mbit)

Vragen? ik hoor het graag :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geweldig antwoord! Nooit geweten dat upc usenet 's middags knijpt. Ik dacht dat het voor hen het meest rendabel was als ze dit 's avonds en in het weekend deden. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus 1 goed antwoord ik heb upc,maar zeker 8 uur per dag geen internet door slechte kabel van mijn huurbaas
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt gelijk Geejeetje. Het is idd op drukke momenten ('s avonds en in het weekend) sorry hiervoor. Het word zo ook maar eens tijd om mn bed op te zoeken. En Barcelonamai. Mocht de kabel door muren lopen en als het echt abnormaal is zal ik je huisbaas hiervoor aansprakelijk stellen om dit te fixen. Andere optie is om zelf een extra coaxkabel aan te leggen (via de plinten) ook het verplaatsen van je upc appratuur (splitter, router ed) naar de meterkast (of punt waar upc binnenkomt) kan dit probleem verhelpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
UPC knijpt alles, vrienden van mij hebben Fiber Power 60 en 120, maar halen de 4MB nog niet eens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo HereIsTom. Dit kan diverse oorzaken hebben. Misschien heeft iedereen op de straat internet via UPC (word de lijn teveel belast) of is de kabel niet helemaal ok. Meestal worden deze klachten vaak veroorzaakt door het eigen netwerk. Vaak is de router de boosdoener. Deze kan een wereld van verschil maken. Daarnaast moet de bekabeling natuurlijk goed zijn (cat5 / cat6 kabels) en de instellingen moeten juist staan.. Daarnaast kan teveel upload je hele download naar beneden halen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vrienden van mij wonen verspreid over het land en hebben een perfect netwerk en prima router.
Ik werk zelf in de ICT dus weet wel hoe het moet, maar UPC kan het gewoon niet waarmaken!
Alleen als er glasvezel tot aan de deur ligt kan het wel, maar goed dat vertellen die providers natuurlijk niet, anders verkopen ze die dure producten niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reply HereIsTom: De helft van de klanten die ik in de winkel krijg werken in de "ICT" en hebben allemaal "perfecte" onderdelen.. Toch werkt het vaak niet :P met de 120mbit is het bekend dat ze het vaak niet kunnen waarmaken.. Maar 60mbit kunnen ze meestal wel waarmaken. Ik ga verder niet meer in op deze discussie (ben hier om vragen te beantwoorden)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarom gewoon geen UPC, KPN of Ziggo, want dat zijn allemaal oplichters!

Andere antwoorden (9)

Uit de consumententests komt steeds Xs4All als beste uit de tests, vanwege de betrouwbaarheid, dat ze de snelheden waarmaken die ze aanbieden en de goede (gratis) helpdesk.
Het is echter niet de goedkoopste, alle waar naar hun geld.
AWM
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je krijgt precies waarvoor je betaalt, en je kunt niet voor een duppie op de eerste rang zitten. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reactie op GeeJeetje: Je kan best voor duppie op 1e rang zitten. Hiermee is Nederland groot geworden :) Je moet alleen wel verstand van zaken hebben. Zelf zit ik bij een adsl prijsvechter (weinig ruis op de verbinding) omdat ik hun modem/helpdesk niet nodig hebt. Hun diensten hebben een goede uptime en goede speed in mijn buurt (dichtbij wijkcentrale en weinig andere mensen van deze provider) Xs4all scoort goed in onderzoeken waar gelet word op de service van de provider (consumentenbond is er gek op) de prijs vind ik persoonlijk veels te hoog voor hun dienst..
Ben het met antwoordman eens, heb op de zaak XS4ALL en moet zeggen dat ze goede kwaliteit en service bieden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alice, sinds het beschikbaar is heb ik het, nooit problemen en erg voordelig. M'n ouders hebben XS4all werkt bijna altijd. De enkele keer dat het daar niet werkte bleek het grote nadeel van xs4all, namelijk dat de helpdesk al om 8 uur s avonds naar huis gaat. Dit terwijl xs4all erg duur is en dus vooral wordt gebruikt door mensen die hard moeten werk en pas laat thuis zijn, dan is het natuurlijk niet handig dat hun helpdesk zo vroeg sluit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb nu ruim 5 jaar Tele2 Compleet en nog nooit problemen mee gehad en prijs/kwaliteit is dan ook perfect.
Bij vrienden en familie alleen maar problemen met KPN, Ziggo en UPC, dus die zou ik zeker niet nemen.
Een flink aantal van mijn vrienden en familie zijn nu ook overgestapt op Tele2 en dat bevalt ze prima.
Tele2 regelt netjes de overstap voor je.
Ook het bellen via Tele2 is prefect en goedkoop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een kwestie van toeval.Er zijn vele factoren die invloed hebben op de tevredenhied van klanten.
Kennis van zaken van de Agent
Gesprekstechnieken van de agent
Traininstijd en begeledingstijd
Expansie van het bedrijf
Er treed vaak een verschuiving op tussen de providers.
Dit komt o.a doordat dmv campagnes en reclame, providers in korte tijd zeer veel leden kunnen trekken. Ik zeg wel eens koffie verkoop je op TV Zo`n lekkere dampende bak te zien na een hallf uurtje fietsen door ons klimaat doet je als gauw aan douwe denken.
Internet en telefoondiensten gaan beter via internet en dat hebben de heren beleismakers maar al te goed door.'
Door die explosieve groei moet er soms in zeer korte tijd zeer veel personeel aangenomen en opgeleid worden en aan diverse standaars voldoen.
Ook zijn ndaa trainers voor nodig en die zijn mondjesaat te vinden.
Na verloop van tij komt er dan rust bij die provider en het kennisniveau neemt gestaag toe en daar ddor de AHT (af handeltijd eneemt evenredig af) en daarmee haalt men op een gegeven moment het SLA(servive level agreement)zeg maar aan welke eisen het callcentrum moet voldoen. Hoe lang mag een klant maximaal wachten, hoeveel klanten mogen de verbinding verbreken voor een oplossing is gevondehn etc.
Je kunt pech hebben iemand te treffen die nog niet zo lang bezig is en helemaal deverkeerde kant op gestuurt worden met de oplossing.
Ik ben bekend met drie call centers waarvan twee internetproviders en 1 beveiligings bedrijf voor internet MCafee)
DDe beste vind ik Mcafee (voor zijn personeel) de best voor de klant KPN.
Waarom? het is een gedegen bedrijf met een no nonsence policie3 en correcte afhandeling. Nadeel zijn d kosten maarje krijgt wel waar voor je geld en wordt op een serieuze en corrcte wijze bejegent.
De ander zal ik niet bij naam noemen maar die maakt misbruik van mensen door op een zwakke groep waar het gaat om internet, zeer gemene doordachte marketing strategiën los te laten en deze mensen veel geld afhandig te maken zonder dat er wat aan is te doen. Pas gewoon goed op en kijk wat je beloofd word. Reken alles voor 1 jaar en kijk naar andere zaken die je van belang vind (een heel pakket met telefonie en TV, geen looptiijd van 1 jaar de kosten, betrouwbaarheid en snelheid etc.
Goede vraag omdat je straks iets meer van de call centers weet.
Een callcenter die nu heel goed is maar no in expansie zit of komt kan voor veel problemen zorgen als je ze in de toekomst nofig hebt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord Janine1985 :) helaas kan ik je nog geen +1 geven (ben nog maar level 1 :( Maar je hebt het veel over de helpdesk (call centers) dit is dus alleen voor mensen die hiervan gebruik willen/moeten maken. Zelf zit ik bij een provider die een slechte helpdesk heeft maar super goedkoop is... Zelf bij call centers gewerkt? je praat namelijk over veel inside info.. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die punten is bijzaak belangrijker is dat ke\je iets met he antwoord kan en ja ik ben werkzaam geweest voor versatel/Tele2 KNP en Mcafee. En ikkan je over hun boevenpraktijken een boekje open doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, hou dat boekje maar dicht Janine.. Als het goed is heb je getekend voor geheimhouding. Straks krijg je nog problemen en dat willen niet. Fijne dag nog :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo lang ik geen namen noem denk ik niet dat er veel aan de hand is immers wie moet stappen ondernemen. Maar toch bedankt voor je waarchuwing.
Ik heb al jaren KPN. Nooit problemen gehad en een hardstikke goede helpdesk. Een enkele keer tref ik iemand die mijn vraag niet direct begrijpt, tenslotte ben ik ook niet zo n goede uitlegster, dan bel ik gewoon nog een keer en de volgende snap het dan wel.
Duur vind ik het ook niet. Internetplusbellen hebben we.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Xs4All of KPN zakelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit regelmatig op 2 locaties.
Op ene locatie heb ik Tele2 en andere locatie Ziggo.
Met allebei 20mb pakket en beide geen problemen.
Tele2 klantenservice vindt ik wel beter, en Tele2 is ook goedkoper dan Ziggo.
Met Ziggo heb je wel de meeste kans dat je internet snelheid zelfs soms wat hoger is dan 20MB.
Maar ik zou dan lekker Tele2 nemen ;d
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al vanaf het begin Telfort. Het draadloze Zyxel-modem is voor een gemiddelde kenner te begrijpen. Op usenet haal ik met 20 Mbit een dowload van 1300 Kb/s. Heel redelijk netto resultaat voor TCP/IP verkeer.
Wie is de beste? Dat is afhankelijk van je wensen. Wil je snelheid en verhoogd risico op uitval of wil je juist zekerheid van de verbinding. Of is juist goede hulp en ondersteuning belangrijk. Het zal voor iedereen verschillend zijn.