Wat doe je met een domeinnaam waar je vanaf wilt?

ik heb een domeinnaam waar ik vanaf wil.. maar omdat ik hem niet zo maar wil weggeven (voordat sedo hem weer inpikt) wil ik hem verkopen... het grappige is dat ik dus uitkwam op sedo... en dat bedrijf kan ik echt totaal niet uitstaan en dus ga ik daar ook geen zaken mee doen!

Iemand nog goeie tips voor mij?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (5)

als je een kans ziet om hem te verkopen, bied hem dan gewoon aan op tweakers.net, marktplaats oid. misschien ebay als hij ook te gebruiken is voor mensen buiten nederland. Ik snap dat je geen zaken wilt doen met Sedo... Ik snap het erg goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
niet om het even je zal het bedrijf maar bezitten... dan boeit je die hater je ook niet lol
Maar het zijn wel laaielichters vind ik... man man man... "normale" mensen krijgen nog geen eens meer een kans om een domein te huren op deze manier... dus nee dank je daar werk ik niet aan mee...
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Waar gaat dit over Legitbonzai? Wat is die Sedo dan voor een bedrijf? (gewoon nieuwschierig)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze zuigen als middleman, op Sedo kun je je domeinnamen aanbieden en kopen, maar ik heb mijn account een ruim jaar geleden opgezegd, en hier is waarom: toen ik 13/14 jaar was, was ik actief bezig met het kopen en verkopen van domein namen, via sedo leek dit mij toen de beste optie. ik heb in een jaar of 2 ongeveer 14 transacties willen doen op de website, ongeveer 8 daarvan gingen goed en de test(6) is gecancelled door sedo. elke poging tot transactie was tussen de $60-$xxx. de transactie die gecancelled werd was echter omdat de koper simpelweg niet betaalde of gaf zijn/haar echte naam niet op. Of hij werd gecancelled omdat de verkoper DE DOMEIN NAAM NIET BEZIT. (en meeste keren had ik het geld ook al overgemaakt) Ik vind dit onacceptabel, en ben er toen ook mee gestopt om met een service te werken die voor bijna de helft faalt. Ik vind hun markt gewoon 1 grote grap. via forums en heel soms ebay/tweakers etc. is mijn kans op een goede verkoop&transactie 100% conclusie: 1. sedo moet de eigenaar van de domein verifieren. 2. sedo moet bieders verifieren 3. sedo moet de land van verkoper of koper laden melden, hierdoor zijn de meeste transacties niet gelukt bij mij.
Je kunt domeinnamen laten veilen. Gebeurt wel vaker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op SiteDeals kun je een advertentie zetten. Die site is speciaal bedoeld voor alles wat met websites te maken heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt eventueel de registratie bij een andere provider onderbrengen en verder niet met de naam doen.
Of je zet er een enkele pagina 'deze domeinnaam is te koop' onder.
Als het een aantrekkelijke naam is komen er vanzelf kopers op af, als de naam niet aantrekkelijk is zal het verkopen niet eenvoudig zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor de verkoop van een domein naam heb je een aantal opties;
De makkelijkste optie is om domeinnaam verkopen op een veiling op bijvoorbeeld sedo.nl of op een webmaster community zoals bijvoorbeeld sitedeals.nl of tbforum.nl
Maar hierbij heb je dus wel dat je er voor krijgt wat een gek er voor geeft. Je moet namelijk net de juiste persoon (of nog beter personen) tegen komen om op een mooie prijs te komen.

Ook kan je op je eigen website een bericht plaatsen dat de domeinnaam te koop is. Deze manier zal vooral geschikt zijn als je een domeinnaam hebt met een hoog exact zoek volume, dus veel mensen die met direct aan de domeinnaam gerelateerde woorden op je site komen.

Een laatste optie is om website's met het zelfde doel, waar jouw domeinnaam dus mogelijk interessant voor is, aan te gaan schrijven. Je geeft dan dus aan dat je de domeinnaam wenst te verkopen en je kan ook aangeven waarom de naam evt. geschikt is voor de partij waar je het aan aanbied. Let hierbij wel goed op dat je een gepersonaliseerd bericht maakt en geen standaard verhaaltje. Héél veel van je berichten zullen namelijk niet of nauwelijks gelezen worden.

Om je domeinnaam dus snel te verkopen kom je waarschijnlijk uit op een veiling.
Nog even snel wat tips aan gegevens die je bij je verkoop beter kan vermelden;
- Exact zoek volume
- Eigen bezoekers statistieken
- Eventuele filosofie achter de naam (mocht dit nodig zijn)
- Eventuele inkomsten die je uit de website hebt gehaald