Hoe kan ik het IP-adres achterhalen via een reactie op een forum?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
3.3K
TurfGraver
6 jaar geleden
Als je niet de beheerder van het forum bent, niet.
redhouse
6 jaar geleden
De beheerder weet ook niet wie er schuil gaat achter het IP adres.
TurfGraver
6 jaar geleden
Was vraag ook niet. :)

Antwoorden (2)

Ben je geen beheerder dan kun je er niet op normale wijzer achterkomen.
Je kunt een sniffer plaatsen maar goed, dan ga je wel heel ver lol.
Tevens ligt het ook nog eens aan het land waar de account houder vandaan komt. In Duitsland bijvoorbeeld heb je elke 24 uur een IP swap. Je hebt daar nooit meer dan 1 dag hetzelfde IP i.v.m. privacy.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je bereid bent om veel tijd en moeite erin te gaan steken, zou het op de volgende manieren nog wel eens kunnen lukken:

Manier 1:

- Vind de persoon op de forum waarvan jij zijn/haar IP adres wilt achterhalen
- Doe een Google search naar een IP logger en post de URL op het forum met
daarachter een tekst waar mensen graag een kijkje naar willen nemen. Zoals:
(https://www.voorbeeld.nl/). "Een
leuke foto van mij met m'n kat!"
- Op het moment wanneer de persoon op de URL klikt, wordt hij/zij verbonden met de
website die jou een emailtje stuurt met het IP adres. Als je een beetje een goede
search op Google doet, dan vind je een website die een IP logt en daadwerkelijk een
foto laat zien die jij selecteert!

Manier 2:

- Vind de persoon op de forum waarvan jij zijn/haar IP adres wilt achterhalen
- Stuur de persoon een bericht en vraag naar diegene zijn/haar email en of nog beter
zijn/haar Skype.
- Met de email kan je tegenwoordig erg makkelijk iemands username van Skype
vinden. Een goede Google search doet wonderen ;)
- Wanneer je zijn/haar username van Skype hebt, kan je deze invullen in een "Skype
resolver" die je ook via Google makkelijk kan vinden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
TurfGraver
6 jaar geleden
Manier 3:
Vraag die persoon wat diens ip adres is.