Wanneer is welk ip-adres actief en is de ander dan uitgeschakelt?

Wanneer is een externe ip-adres actief en is de interne ip-adres dan uitgeschakelt of kunnen hackers dan bv. met je interne je computer hacken terwijl je extern bezig is en omgekeerd.

Toegevoegd na 7 minuten:
Welk ip-adres wordt weergegeven bij een game, extern of intern ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Het is niet zo dat als het één actief is dat het andere in-actief is. Op beide adressen heerst er activiteit, want zo loopt de verbinding ook.. Het gaat van extern -> intern en weer terug van intern -> extern. zo verloopt de communicatie en ook als iemand probeert binnen te dringen via een openstaande poort. Dat jij bezig bent vanuit intern of extern maakt eigenlijk niets uit, en merk je vaak niet eens omdat die communicatie "ondergronds" gebeurt. Maar bij mij krijg ik bijna dagelijk bezoek uit het verre oosten of oost europa, je moet hiervan niet meteen in de gordijnen schieten. Wat maakt jou zo'n interessante target om binnen te dringen? Als je die vraag kan beantwoorden, dan kun je er ook iets tegen doen... Nu roep je eigenlijk maar iets.