Waarom kom ik op yahoo search terecht als ik in Google wat opzoek?

Bijvoorbeeld ik Google type ik
Amsterdam.
Hij opent dan in Yahoo search.
Hoe verander ik dat? Dit is vandaag ineens veranderd.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
44.9K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Welke browser gebruik je?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
google chrome
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Instellingen(settings) -> Zoekmachine(search engine) -> Beheer zoekmachines (manage search engines) Instellingen vind je bij die drie verticale puntjes rechtsboven.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Google staat als standaard ingesteld. Maar dat helpt niet
fremar
6 jaar geleden
https://www.pcrisk.nl/verwijderingsrichtlijnen/7843-search-yahoo-com-redirect#a4
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is zeer irritant en soms ook de prijs die je betaald voor gratis software. Google is nog steeds de beste zoekmachine, maar yahoo, bing en andere willen graag dat hun zoekmachine gebruikt wordt. Wat ik meestal doe is www.google.nl in typen. En dan pas ga ik zoeken. Want elke keer die apps verwijderen en instellingen veranderen, dat werkt soms wel, maar soms heb je een malware app op je computer zitten en dan moet je die alsof het een virus is verwijderen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hmmm, klinkt als een hijack. Probeer met hitman pro de malware te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Volgens mij kan dat niet, en zoek je niet "in Google"maar in een veld waar je voorheen mee zocht met Google. Bekende Hijack, waar ook Bing (Microsoft) niet vies van is. Beide vinden minder dan Google, maar het kan erger: Websearches. (presteert nog minder, en is lastiger te verwijderen). Meestal heb je dan software geïnstalleerd waar zo'n prul-zoekmachine als nieuwe standaard kiezen werd aanbevolen en voor het gemak alvast aangekruist stond.. Zoek maar eens echt in Google, door Google.nl *of .com) in de adresbalk te typen. Als ook dat uitdraait op Yahoo zoeken, is er iets ergers mis (malware0, maar vlgs mij doet Yahoo daar niet aan. O, als je goegelt op "Yahoo" krijg je uiteraard wel sites van Yahoo, ,maar die zijn dan toch met Google gevonden. Nog iets: wel eens gegoegeld op ernstig en structureel misbruik van monopoly-positie, door Google? Ik wel, en dat valt reuze mee. In de resultaten dan ;-)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
ik vind het zelf ook heel erg irritant wat dan kan ik ook geen leuke achtergrond instellen

Antwoorden (2)

Mogelijk heb je een app gedownload en daarmee ongemerkt yahoo search mee geïnstalleerd. Maar het is niet moeilijk dit te wijzigen:

Je klikt op de drie puntjes rechtsboven en kiest voor Instellingen. Zorg dat bij Zoekmachines beheren aangegeven staat dat de standaard Google is. Verwijder yahoo en eventuele andere zoekmachines uit de lijst.
Amadea
6 jaar geleden
Als bovenstaande niet werkt, is het een malwareprobleem.

Een toenemend aantal browser hijackers verwijzen internetgebruikers momenteel door naar de search.yahoo.com website zonder hun toestemming. Ontwikkelaars verspreiden dit soort browser hijackers via PUPs (Potential Unwanted Programs). PUPs bestaan uit ongewenste toolbars, browser plugins, en aanverwante software die vaak bij gratis software meegeleverd worden en al dan niet ongevraagd meegeïnstalleerd worden.

Oplossing
Klik op het Chrome menu, selecteer "Instellingen" en klik op "Extensies". Zoek naar "YTD Video Downloader" (of een andere onbekende extensie), selecteer deze en klik op een prullenbak-icoon.

Alternatief 1

Hopelijk haalt het gratis programma AdwCleaner van Malwarebytes de malware voor je weg.
https://www.malwarebytes.com/adwcleaner/

Of Malwarebytes (kies gratis versie).
https://nl.malwarebytes.org

Of Junkware Removal Tool van Malwarebytes
https://nl.malwarebytes.org/junkwareremovaltool/

HitmanPro zou m’n laatste keuze zijn:
https://www.hitmanpro.com/en-us/downloads.aspx

Alternatief 2
Reset Chrome. Klik op het Chrome menu en selecteer Instellingen. Scroll naar onder. Klik op de link Geavanceerd….
Nadat je helemaal naar beneden hebt gescrolld klik je op Reset-knop.
In het geopende scherm, bevestig dat je de Google Chrome instellingen wilt resetten door op de ‘resetten’-knop te klikken.

Alternatief 3
Onderstaande app scant en verwijdert programma's die problemen kunnen veroorzaken met Chrome, zoals crashes, vreemde opstartpagina’s of werkbalken, ongewenste advertenties waar je niet vanaf komt of andere wijzigingen in je browser.
https://www.google.nl/chrome/srt/

Alternatief 4
Verwijderen Chrome. Het kan helpen de browser te verwijderen en opnieuw te installeren.
Volledige verwijdering kun je het beste doen met een programma als Revo Uninstaller (gratis versie) of Geek Uninstaller.
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

Systeemherstel
Als niets helpt: zet de computer terug naar het tijdstip waarop je nog geen last had van het probleem.
SimonV