word google meer gebruikt dan bing? zoja, waarom dan?

ik zie of hoor niet echt dingen over Bing.. ik wil weten of Bing wel vaak gebruikt word of überhaupt wel

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
1.5K
fremar
6 jaar geleden
https://www.pure-im.nl/blog/marktaandelen-zoekmachines-q4-2016/

Antwoorden (2)

Marktaandeel Google Zoekmachine in juli 2016 is in Nederland voor de dekstop uitgekomen op: 90,06%. Het marktaandeel van Google was in juni 2016 voor de desktop: 90,22% dus een kleine daling. Het marktaandeel van Bing kwam uit op 6,37%. Bing heeft een stukje marktaandeel verloren ten opzichte van het zoekmachine marktaandeel in juni toen was het marktaandeel van Bing namelijk: 6,54%. Maar het marktaandeel is nu al 7 maanden op rij boven het percentage van 6,3%.

Het marktaandeel van Google in Nederland is nu al 9 maanden rond de 90% voor de dekstop ligt, en voor de mobile en op de tablet is de bandbreedte van het marktaandeel ongeveer 96% tot 98%. Je kunt dus stellen dat ze de markt stevig in handen hebben en de absolute marktleider zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Inmiddels is Google al ruim 10 jaar de grootste zoekmachine van Nederland en die positie lijkt ook niet snel te veranderen. Geen wonder dat alle aandacht in zoekmachinemarketing zich richt op Google.
fremar
6 jaar geleden
Google is inderdaad de meest gebruikte zoekmachine, met een 'marktaandeel' van 90%, tegen zo'n 3% voor Bing. Google is op het juiste moment met een goede zoekmachine (en een goede marketing) gekomen, waardoor alle anderen eigenlijk het nakijken hadden. Als een hoog marktaandeel eenmaal gevestigd is, kan het daarvan heel lang profiteren, zelfs al er betere systemen beschikbaar komen. De gewenning van de consument speelt daarbij een belangrijke rol. Zie het succes van Windows, dat heel lang technisch ondergeschikt was (en misschien nog steeds wel is) aan OS van Apple, maar toch nog steeds het meest gebruikte besturingssysteem is.