Waar is het internet?

Waar is het internet? Is er ergens een punt waar internet staat of is het een samenhang van verschillende computers?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
2.4K

Het beste antwoord

het internet is een netwerk van allemaal routers en switches, het is geen netwerk van computers.

de computers zitten vast aan de routers welke de ip adressen uitdelen.

Het internet is niet het enige netwerk in de wereld, vele bedrijven hebben eigen netwerken en dus ook eigen, interne ip adressen.
in een netwerk kan elk ip adres maar een keer voorkomen, dit geld als een soort postcode.

deze ip adressen (postcodes) worden uitgedeeld door de providers (isp's).
vervolgens kunnen de ip adressen een sub netwerk onder zich hebben (huisnummers) de ip adressen in subnetwerken zijn in het netwerk (de straat) uniek, maar komen veelvuldig voor in andere subnetwerken.

het aantal ip adressen is beperkt op iets meer dan 4 miljard, maar door al die subnetwerken kunnen het er meer zijn

in de eerste bron staat een link van de plek waar alle kabels liggen die de grote routers van de internet providers met elkaar verbinden.

de 2e bron laat een afbeelding zien hoe computers worden aangesloten op het netwerk

de 3e bron laat een link zien waar je een demo cursus kan volgen over de basis van het internet (van cisco, de grootste leverancier van netwerk apperatuur wereldweid)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het internet is een wereldwijd computernetwerk dat bestaat uit vele miljoenen computers die via de telefoonlijn in verbinding met elkaar staan. Dit heet dus dan ook het World Wide Web, oftewel het Wereld Wijde Netwerk