Hoe en waar kan je gratis een eigen website maken die ook echt je website publiceert zodat je hem op Google terug kunt vinden?

Veel van de sites heb ik geprobeerd maar die worden niet echt gepubiceerd of je moet er achteraf toch voor betalen als je geen reclame wilt of als je hem daadwerkelijk op het internet wilt vinden. Ik ben opzoek naar een gemakkelijke websitemaker die gegarandeerd publiceert op de naam die je hem geeft.

6 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Antwoorden (2)

Volgens mij haal je een paar zaken door elkaar. De websites die je bouwt via gratis builders worden wel gepubliceerd - anders zou je ze niet kunnen benaderen - maar misschien niet geïndexeerd. Een website die geïndexeerd is, is te vinden via een zoekmachine zoals Google. Er worden diensten geleverd die daarvoor zorgen, maar in principe is het zorgen dat je website wordt opgenomen in de index iets dat je zelf moet en kunt doen. Ten eerste kun je je website opnemen in Google door deze aan te melden. Zie bron.
Ten tweede is het zo dat Google een algoritme gebruikt waarin vooral actieve sites een hoge rang krijgen. Actief wil zeggen dat er andere sites zijn die naar jouw site verwijzen, en ook dat er regelmatig nieuwe content verschijnt. Daarnaast moet je content door Google relevant gevonden worden. Praktisch gezien kun je bijvoorbeeld op fora de naam van je website achterlaten (als dat is toegestaan) of bijvoorbeeld andere website-eigenaars vragen of ze een link naar jouw website willen opnemen Het kan zo zijn dat het onderwerp voor je site interessant is voor anderen, die misschien een lijst bijhouden van relevante websites.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het duurt ca. 6 weken voordat een nieuwe site op Google staat. Of dat is als de site is aangemeld of juist als die niet is aangemeld, weet ik niet. Want aanmelden hoeft niet, alleen duurt het dan waarschijnlijk wat langer voordat hij op Google staat.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@WDHBGS
Je hebt geen enkele garantie dat een site OOIT op google wordt geïndexeerd als je niet op zijn minst een van de twee bovengenoemde maatregelen neemt. Ik heb zelf jaren een site gehad die nooit in Google te vinden was (ook geen moeite voor gedaan, trouwens). Waar haal je dat van 6 weken vandaan? (Het klopt volgens mij niet - zoals uit bovenstaande ervaring blijkt). Vanwaar de min?
Er zijn 2 verschillende dingen: een website bouwen en een website hosten.

Om de site te bouwen kun je gebruik maken van gratis programma's. Om de site te hosten (dus te laten publiceren) zonder reclame zul je een hosting abonnement moeten afsluiten. Dat hoeft niet heel duur te zijn (nog geen 10 euro per jaar), maar gratis en zonder reclame gaat denk ik niet lukken, of hooguit heel tijdelijk om daarna over te gaan op een duur abonnement.

Toegevoegd na 2 minuten:
'hosten' moet zijn 'laten hosten'
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Goede gratis hosting (werkt bijna altijd) zonder reclame is wel mogelijk: 000webhost.com
hostinger.nl
enz. Goed antwoord
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het antwoord gaat niet in op het gevonden worden door Google en dat is volgens mij het belangrijkste van de vraag.