hoi, ik ben 2dagen geleden gehackt geweest op habbo hotel, kan ik hiervoor naar de politie gaan, ik heb er echt geld aan uitgegeven?

ik heb aan habbo hotel meer dan 200 euro uitgegeven en ik denk nu dat ik alles kwijt ben, kan ik hiervoor naar de politie gaan?

zoja? wat kan de politie hieraan doen en wat moet ik precies doen? kan iemand helpen please :( ?!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is niet te geloven, en belachelijk dat de politie zich hier mee bezig moeten houden, maar ja, je kan er echt aangifte van doen omdat het toch daadwerkelijke goederen zijn weggenomen (het geld) ook al is het digitaal, is er sprake van een strafbaar feit. Hier hebben juristen en het OM zich een tijd geleden over gebogen, omdat dit veel voorkomt. En deze wijze heren en dames hebben besloten dat er dus aangifte gedaan kan worden in zo'n geval. Ook al is jouw digitale bankstel gejat. Te triest voor woorden (maar dat is mijn mening hoor) Maar als antwoord op jouw vraag: Ja, je kan hiervoor een afspraak maken met de politie voor het doen van aangifte. De politie heeft contacten met de beheerders van Habbo en deze kunnen het een en ander nazoeken.

"In de media is al veel aandacht aan de fraude in Habbo gegeven. Slachtoffers en bezorgde ouders kwamen aan het woord. In 2005 werd er door het programma TROS Radar bijvoorbeeld aandacht besteed aan het onderwerp Stelen in het Habbo Hotel. Hierin vertelden onder andere kinderen over hun ervaring. Er werd tijdens de uitzending beloofd dat de problemen werden opgelost, maar enkele weken later werd er bij Radar opnieuw aandacht besteed. Stelen gebeurde regelmatig en bij verschillende Habbo's. Dit wordt zowel door Habbo online aangepakt, met moderators, en in het echt met politie. In november 2007 werd voor het eerst een jongen aangehouden wegens virtuele diefstal. Deze persoon had meer dan 4000 euro aan virtuele meubels gestolen." http://nl.wikipedia.org/wiki/Habbo_Hotel#Fraude_in_het_nieuws "In Nederland is nu voor het eerst iemand opgepakt wegens virtuele diefstal. Diefstal ter waarde van ongeveer 4000 euro, in de vorm van virtuele meubels. Volgens een woordvoerder van Habbo Hotel gaat het hier om een testcase, "in Nederland, maar ook voor de rest van de wereld, om virtuele diefstal strafbaar te maken." Want volgens de Nederlandse wet kunnen virtuele spullen helemaal niet gestolen worden. De Amsterdamse digitale recherche beschuldigt de 17-jarige arrestant daarom naast diefstal en heling ook van computervredebreuk en vernieling. "Het is namelijk zo dat als je data verandert of weghaalt, je die data vernielt. Die meubels zijn weggehaald, dus in principe zijn er data vernield." "Alleen hebben wij ook diefstal en heling ten laste gelegd omdat die virtuele goederen toch een waarde vertegenwoordigen", zegt de Amsterdamse digitale recherche. Ze kreeg in het afgelopen jaar acht aangiftes over diefstal van virtuele goederen, allemaal in Habbo Hotel. " http://nos.nl/artikel/65703-dief-uit-habbohotel-gearresteerd.html

je zegt dat je gehacked GEWEEST bent. Is dat nu niet meer zo? Omdat het om 200 EURI gaat, zou ik zeker de politie inschakelen.

Ja je kunt naar de politie gaan. Het gaat immers over echte diefstal van geld!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100