Firefox blokkeert de laatste weken regelmatig... wat kan de oorzaak zijn?

ik gebruik Firefox al jaren tot mijn grote tevredenheid maar de laatste weken blokkeert dat programma regelmatig en moet ik een tijd wachten tot die het weer doet...
nog nooit eerder heb ik dit probleem gehad.
niet echt een groot probleem maar niet aangenaam om mee te maken!

6 jaar geleden
in: Internet
SimonV
6 jaar geleden
Wat bedoel je precies met blokkeren?
Firefox blijft op een bepaalde site hangen? Welke site?
Door te wachten lost het probleem zich dus op. Als je Help -> "Herstarten met uitgeschakelde add-ons" kiest, heb je dan ook last? Zo niet, dan ligt het dus aan een extensie en niet Firefox.
samaiphon
6 jaar geleden
beste SimonV, ik geef een voorbeeld: als ik soms een artikel lees op Fb dan stopt ineens alles en bovenaan krijg ik dan de boodschap dat Firefox niet meer reageert...
als ik dan een tijdje wacht dan kan ik terug verder lezen...
nooit eerder heb ik dit met Firefox meegemaakt

Het beste antwoord

Waarschijnlijk ligt het aan één van de extensies die (tijdelijk) vastloopt. Bij mij was het de adblocker.
Schakel alle add-ons uit. Als het probleem dan opgelost is, kun je ze één voor één inschakelen tot je de boosdoener gevonden hebt.

Toegevoegd na 3 uur:
Bij mij blijft Firefox de laatste week overigens hangen bij de nieuwste versie van Flash Player (25.0). Dit probleem is bekend en er wordt aan een oplossing gewerkt.
Ga naar menu (drie streepjes rechtsboven) en kies Add-ons -> Plug-ins om te zien welke versie je hebt.
SimonV
6 jaar geleden
samaiphon
6 jaar geleden
sorry nog nooit van gehoord en waar kan ik die trouwens vinden?
SimonV
6 jaar geleden
Druk op [CTRL] [SHFT] A.
Of klik op drie streepjes rechtsboven -> Add- ons.