Waarom zien mijn bedrade apparaten geen draadloze apparaten en andersom?

Hallo.

Ik heb thuis een Ziggo Ubee EVW321b als modem.
Hier zijn al mijn bedrade apparaten op aangesloten.
Ook zit hier een TP-Link Archer C9 op aangesloten.
Deze verzorgt het draadloos netwerk in het huis.

Laatst probeerde ik mijn scherm van mijn PC (bedraad) te casten naar mijn televisie via ChromeCast (draadloos).
Toen kwam ik er achter dat deze apparaten elkaar niet eens kunnen zien.

Op mijn PC kan ik via de IPconfig mijn Ubee modem wel bereiken, maar mijn TP-Link router niet. Ook kan ik via mijn browser niet in de TP-Link router komen via de bedrade PC.

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen!
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Dit kan te maken hebben met de wijze waarop de TP-Link is geïnstalleerd.
Maak met je telefoon of ander apparaat verbinding met de TP-Link en kijk naar het ip-adres (hoe je dit doet verschilt per apparaat, geef maar door waarmee je dit doet dan geef ik je een handleiding).
Maak nu verbinding met je Ziggo-modem en vergelijk de ip-adressen, zijn ze gelijk aan elkaar d.w.z. lijken de ip-adressen op elkaar zoals; 192.168.1.xxx
Als het goed is krijg je (bijna) hetzelfde ip-adres op beide routers dus bijvoorbeeld 192.168.1.65 en 192.168.1.70.
Is dit niet het geval dan staat je TP-Link verkeerd ingesteld, ik zal je verder helpen na deze test, wil je alvast de TP-Link aanpassen zie dan de link.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!
Ik heb dit geprobeerd en heb de uitleg op de TP-link website gevolgd. Het lijkt allemaal te werken, alleen er valt me nog wel één ding op. Als ik op mijn laptop met het draadloze netwerk verbind, geeft hij aan dat de default gateway 192.168.0.1 is, terwijl mijn Ziggo modem het IP 192.168.178.1 heeft. Kan dit kloppen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Precies, dat is het probleem, jouw TP-link geeft verkeerde ip-adressen.
Doe het volgende;
1. Reset de tp-link volledig
2. Maak draadloos verbinding (nog geen kabels aansluiten)
3. Zet de DHCP uit in de TP-link
4. Sluit de TP-link aan je Ziggo modem door een kabel in een van de gele poorten te stoppen (niet in de blauwe)
Nu moet het werken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nogmaals bedankt voor je antwoord.
Ik heb dit zojuist geprobeerd, en mijn PC verbind zich nu zonder problemen met de ChromeCast van mijn PC. De DHCP staat uit in de TP-Link en de IP adressen van mijn draadloze apparaten zijn nu zichtbaar in de DHCP van mijn Ziggo modem. Ook de default gateway die mijn laptop aangeeft is nu gelijk aan het IP adres van mijn ziggo modem. Ik heb mijn TP-Link ook een statisch IP adres gegeven, aangezien hij zo handig te bereiken is en ik weet over welk apparaat het gaat. Ik neem aan dat ik niets meer hoef te doen, en dat het zo functioneert zoals het hoort?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Klinkt goed, als alles werkt zou ik er niks meer aan doen.
"If it ain't broke, don't fix it"
Succes verder!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hartelijk bedankt voor de hulp!