om op de ds lite of ds normaal op het internet te kunnen surfen heb je de ds browser nodig
om met een spel bijv mario kart online te komen moet je in het menu van het spel kijken

in beide gevallen is een draadloos netwerk nodig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is van belang dat je draadloze netwerk geen beveiliging heeft of anders een WEB beveiliging. Het probleem is dat de DS standaard niet overweg kan met de tegenwoordig gangbare beveiliging WPA.

Je kan ook een connector kopen voor je pc en dan kun je daarmee verbinding maken. Zie 2e bron

Zie ook op de site:

Mijn beveiligingsinstellingen worden niet ondersteund/zijn niet compatibel

Als je netwerknaam (SSID) op de Nintendo DS met een grijs vergrendeld icoon wordt weergegeven (zoals hieronder wordt getoond), is je router ingesteld met een beveiliging die niet door de Nintendo WFC wordt ondersteund. De Nintendo WFC is alleen met de WEP-beveiligingsinstelling compatibel. WPA en andere beveiligingsinstellingen zijn niet compatibel.

Oplossing:

Je moet de beveiligingsinstellingen op je router naar 'WEP' wijzigen (aanbevolen) of de beveiliging volledig uitschakelen. Klik hier voor informatie over het wijzigen van de beveiligingsinstellingen van je router.