Is er een betere manier van internet dan wat wij nu hebben?

Hallo,

Momenteel gebruikt ons gezin internet van KPN. Omdat wij op het platteland leven (ook al wonen we 100 meter van een straat met glasvezel), moeten wij €35,- betalen per maand voor 5 megabits/s, als je dat omrekent heb je zo'n 500 kilobytes/s. Dit vinden wij zeer tegenvallen, aangezien wij een gezin zijn van 4, en daarbij allemaal het internet intensief gebruiken.

Nu hebben wij gehoord dat je ook een 4g abonnement kan nemen voor thuis. Van T-Mobile bijvoorbeeld. Daarbij krijg je voor €30,- p/m 25GB. Het duurste abonnement is 100BG voor €40,- p/m. Nu snap ik dus niet wat ik met bijvoorbeeld 25GB of 100GB kan. Op de site staat dat je met 25GB per week 1 uur HD video kan streamen/kijken, elke dag 1 uur kan skypen en ongestoord surfen. Dit lijkt dus erg weinig, want als wij maar 1 uur konden streamen per week, zou het binnen één dag op zijn. Bovendien is €30,- p/m voor alleen internet al redelijk duur.

Samengevat heb ik dus een twee vragen:
- Is 4g een oplossing voor thuis internetten, aangezien wat je met 25, 50 of
100GB kunt?
- Zijn er nog andere oplossingen voor beter internet?

Ik hoop dat iemand ons hiermee kan helpen of adviseren.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
1K
paulus811
7 jaar geleden
Ik heb zelf voor een vakantiehuis 4G internet en zou het niet adviseren vanwege de datalimiet. Bij alles wat je doet vraag je je af hoeveel data het verbruikt, want zodra je aan je limiet zit gaat de snelheid drastisch omlaag. Met 4 gezinsleden en een trend waarin video streamen steeds normaler wordt, zou ik 4G niet adviseren. Wellicht is internet via tv kabel van bijvoorbeeld Ziggo een optie.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Of je betere/andere vormen van internet hebt hangt af van je postcode. Je hebt op het internet allerlei postcode checks. Die laten dan zien wat er is via landverbindingen. Waarschijnlijk heb je nu een DSL verbinding. Je zou inderdaad kunnen kijken of er ook kabel/coax zoals Ziggo mogelijk is.
https://www.prijsvergelijken.nl/ 5 mbit/s is overigens wel erg weinig zelfs voor (A)DSL, maar als je ver van een wijkkast woont (wat niet gek is in een plattelandssituatie) is dat niet ondenkelijk. Heb je weleens met KPN aan de lijn gehangen en gekeken of zij iets konden verbeteren aan de lijn/het signaal?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Pas op onbeperkt data van T-Mobille vaker beloofd maar na een periode zegt men onbeperkt ja maar dan zo traag . Wil je meer bla bla extra betalen en dan weer het zelfde . Gelazer . Enz. Mogelijk dat het ooit beter wordt maar het vertrouwen is weg . Data leverancier's zijn de nieuwe goden je moet ze maar geloven
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"ook al wonen we 100 meter van een straat met glasvezel" Als die 100 meter tot die straat eigen grond is zou je nog kunnen overwegen om zelf zo'n shute te blazen richting de wijkkast met 150 meter glas er aan?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
100 meter is met WiFi te overbruggen, Met gerichte antennes, (zoals bij radar en satelliet-schotel)zonder zendvermogen dat niet mag. Met een vergiet kom je al een eind, maar dat kan ook professioneel. En het is te koop: http://www.allesoverdraadloosinternet.nl/wifi/wifi-verbinding-tussen-2-locaties/ Geen ervaring mee, ook niet van horen zeggen. Maar ik schat het op technisch gezien een eitje. Dwz, als er een aansluiting geleverd kan worden bij iemand in die straat, die bereid is om de aansluiting, elektriciteit enz. te laten plaatsen. En, als de glasvezelboer moeilijk doet, een aansluiting voor jou op zijn naam te laten zetten.
Maar je kunt het ook omdraaien: als je goede vrienden bent met iemand in-the-line-of-sight, die jouw genoeg vertrouwt, kun je ook niks tegen de provider zeggen, en doen wat in studentenhuizen doodnormaal is: de kosten delen.

Antwoorden (1)

Ik heb ook zo in een situatie gezeten waarin je lekker landelijk woont maar geen goed internet te krijgen valt, totdat mijn oog viel op iets wat in de link uitgelegd wordt. Namelijk Internet via satelliet, snelheden tot 40Mbit/s down en 6Mbit/s up voor vanaf €19,95 Je moet dan wel bereid zijn om een schotel op je dak te zetten.

Dit is verreweg de beste manier omdat de techniek en de bereidheid om alles te verglazen niet in de directe toekomst drastisch veranderd zie worden voor afgelegen locaties.