Ligt aan je provider. Bij Vodafone kan ik door in te loggen in MyVodafone gewoon mijn PUK-code opvragen. Informatie kun je altijd vinden op de site van je provider, succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zou niet moeten kunnen; PUK = 'Personal Unlocking Key' en derhalve persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat kun je niet vinden op het internet.
Dat krijg je bij je telefoon en dat moet je goed bewaren, voor het geval je je pincode kwijt bent.

Het zou kunnen, eventueel, dat je het bij de telefoonleverancier kunt achterhalen, als je het serienummer van je telefoon hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,als je hem in een (beveiligd) document opslaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een GSM zelf heeft geen PUK-code.
De SIM-kaart in de GSM echter wel.

Jouw vraag op die manier uitleggende:
Van alle zakelijke GSM gebruikers binnen het bedrijf waar ik werk kan ik (na gebruik van een gebruikersnaam en een wachtwoord) PUK-codes opvragen, door in te loggen op een bepaalde subsite van Vodafone.
Dus ook die van mijzelf.
Het antwoord op jouw vraag luidt derhalve 'ja, ik kan op het internet mijn PUK-code vinden van mijn GSM'.