Hoe kan het dat ervoor Google Chrome zorgt dat mijn pc vast loopt?

Ik heb maanden lang mijn pc goed kunnen gebruiken met Google Chrome, maar sinds een tijdje loopt mijn pc vast als Chrome een tijdje open staat, na hoe lang dat gebeurd verschilt van keer tot keer. De pc sluit niet af, hij loopt vast, als ik een minuutje wacht is het weer over, maar dan grote kans dat het in enkele minuten weer vast loopt. Weet iemand waardoor dit komt en hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
1.2K
SimonV
7 jaar geleden
App Chrome
Onderstaande app scant en verwijdert programma's die problemen kunnen veroorzaken met Chrome, zoals crashes.
https://www.google.nl/chrome/srt/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Misschien gebruik je meer RAM geheugen dan een paar maanden geleden, waardoor Google Chrome vast kan lopen. Google Chrome werkt namelijk met het RAM geheugen van je computer. Vandaar dat het zo snel werkt. Het kan dus zijn dat je RAM geheugen helemaal in gebruik is waardoor hij langer de tijd nodig heeft om te berekenen. Chrome kan eventueel crashen. Ook hebben sommige programma's eventueel invloed op de werking van Chrome, waardoor hij vast kan lopen. Als je op CTRL + ALT + Delete drukt, dan kan je je taakbeheer openen. Als het goed is kan je hier zien hoeveel RAM geheugen er in gebruik is.
SimonV
7 jaar geleden
Je zou alle extensies kunnen uitschakelen.
Als je dan een tijdlang geen problemen hebt, zou je elke extensie één voor één weer kunnen inschakelen, tot je de boosdoener gevonden hebt.

Antwoorden (1)

Chrome staat erom bekend erg veel RAM te gebruiken, vermoedelijk is je pc hier niet op berekend. Of een andere browser of wat extra RAM toevoegen. Kijk eens bij taakbeheer wanneer je problemen hebt hoeveel geheugen Chrome gebruikt.