Ik ben op zoek naar een lijst waar alle toevoegingen in voorkomen die een achternaam kan hebben. Bijv. de, "van de" von, l' etc.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet
1.3K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor www.soocial.com. We syncen met de Google Contacts Api. Die heeft maar 1 naam veld. We proberen nu slim met dat veld om the gaan als we de contacten importeren en er Vcards van maken.

Het beste antwoord

Uit de database van de gemeentelijke administratie:
'S
'T
Aan
Aan 'T
Aan De
Aan Den
Aan Der
Aan Het
Aan T
Af
Al
Am
Am De
Auf
Auf Dem
Auf Den
Auf Der
Auf Ter
Aus
Aus 'M
Aus Dem
Aus Den
Aus Der
Aus M
Ben
Bij
Bij 'T
Bij De
Bij Den
Bij Het
Bij T
Bin
Boven D
Boven D'
D
D'
Da
Dal
Dal'
Dalla
Das
De
De Die
De Die Le
De L
De L'
De La
De Las
De Le
De Van Der
Deca
Degli
Dei
Del
Della
Den
Der
Des
Di
Die Le
Do
Don
Dos
Du
El
Het
I
Im
In
In 'T
In De
In Den
In Der
In Het
L
L'
La
Las
Le
Les
Lo
Los
Of
Onder
Onder 'T
Onder De
Onder Den
Onder Het
Onder T
Op
Op 'T
Op De
Op Den
Op Der
Op Gen
Op Het
Op T
Op Ten
Over
Over 'T
Over De
Over Den
Over Het
Over T
S
S'
T
Te
Ten
Ter
Tho
Thoe
Thor
To
Toe
Tot
Uijt
Uijt 'T
Uijt De
Uijt Den
Uijt Te De
Uijt Ten
Uit
Uit 'T
Uit De
Uit Den
Uit Het
Uit T
Uit Te De
Uit Ten
Unter
Van
Van 'T
Van De
Van De L
Van De L'
Van Den
Van Der
Van Gen
Van Het
Van La
Van T
Van Ter
Van Van De
Ver
Vom
Von
Von 'T
Von Dem
Von Den
Von Der
Von T
Voor
Voor 'T
Voor De
Voor Den
Voor In 'T
Voor In T
Vor
Vor Der
Zu
Zum
Zur

Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja, die staan nu eenmaal in de database van de gemeentelijke administratie. Kan er ook niets aan doen.

Andere antwoorden (2)

2. Lijst van (min of meer) Nederlandse tussenvoegsels
af
aan
bij
de, den, der, d'
het, 't
in
onder
op
over
's
't
te, ten, ter
tot
uit, uijt
van, vanden
ver
voor
En combinaties:

aan de, aan den, aan der, aan het, aan 't
bij de, bij den, bij het, bij 't
boven d'
de die, de die le, de l', de la, de las, de le, de van der,
in de, in den, in der, in het, in 't
onder de, onder den, onder het, onder 't
over de, over den, over het, over 't
op de, op den, op der, op gen, op het, op 't, op ten
van de, ,van de l', van den, van der, van gen, van het, van la, van 't, van ter, van van de
uit de, uit den, uit het, uit 't, uit te de , uit ten
uijt de, uijt den, uijt het, uijt 't, uijt te de , uijt ten
voor de, voor den, voor in 't
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Persoonlijk denk ik d at je er verstandiger aan doet om een stuk programmatuur te schrijven die toevoegingen herkend als toevoegingen. zo kom je al een heel eind als je bij de volledige achternaam de woorden van 1 2 of 3 letters eruit filtert. daar kun je 99% van de tijd van uitgaan dat het toevoegingen betreft. Tenzij het de heer van de kan betreft bijvoorbeeld. Maar daar kun je ook best routines voor schrijven. Da's een stuk minder bewerkelijk dan een lijst toevoegingen. succes !
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat zou werken als de achternaam als veld bekend was. Wat wij (www.soocial.com) doen is door middel van de Google Contacts API, contacten uit te wisselen. Google alleen maar een veld voor de naam aan. Wij maken daar dan Vcards van en moeten dan slim zijn in hoe we dat doen.
Op dit moment doen we dat als volgt: Eerste woord - Voornaam
Laatste woord - Achternaam
Alles daartussen - Extra voornamen (additional names) Als we dus die achternaam toevoegingen niet goed uitfilteren wordt de toevoeging onderdeel van de extra voornamen. Bijv. Peter R. de Vries Nu:
Peter
R. de
Vries. Maar het moet zijn:
Peter
R.
de Vries Maar bedankt voor het meedenken!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Graag gedaan, maar ik blijf toch echt bij mijn standpunt. Het opstellen van een lijst zal namelijk nooit volledig kunnen zijn. Beter is het dan om het naamveld op te splitsen dmv een stukje programmatuur. Zo heeft bijvoorbeeld een tussenletter altijd als kenmerk dat het een losse letter is, eventueel gevolgd door een punt. Zo kennen we bij franse namen als een tussenvoegsel de l' hiervan weet je dat het een losse letter met een apostrof is. Is best een progje voor te schrijven. Sterker nog ik ben van mening dat iets dergelijks al eens door iemand gemaakt is.