Hoe komen ze aan mijn mail adres?

Krijg mails van abn enz,mijn kinderen vertelde,,, niet openen,maar hoe komen ze aan mijn adres?

7 jaar geleden
in: Internet
3.1K

Het beste antwoord

Dat kan op verschillende manieren.
Spammers zoeken bijvoorbeeld met programma’s het internet af op zoek naar e-mailadressen:
Wanneer je je inschrijft bij een online forum, wordt je emailadres soms online weergegeven in bijvoorbeeld je gebruikersprofiel.
Je kunt bij veel emailaanbieders kiezen om je adres te laten opnemen in een soort adressenboek dat door die aanbieder online wordt gezet, zodat anderen, waaronder spammers, je kunnen vinden.
Sommige bedrijven of personen leggen databanken aan vol met emailadressen om deze door te verkopen aan derden. Als je bij malafide websites je emailadres afgeeft door een emailformulier op die site in te vullen, loop je de kans dat je emailadres doorverkocht wordt aan een derde partij.

Daarnaast worden bij hacks soms grote hoeveelheden e-mailadressen buitgemaakt en in de publiciteit gebracht. Zo werd in de herfst van 2013 de database van softwarebedrijf Adobe gehackt en werden 152 miljoen e-mailadressen samen met de bij Adobe gebruikte wachtwoorden online geplaatst.

Ook kan bijvoorbeeld een script gebruikt worden dat een heel digitaal namenwoordenboek uitleest en achter elke naam bijvoorbeeld @hotmail.com plakt. Zo heeft een spammer al snel een paar duizend emailadressen te pakken waarnaar hij zijn ongewenste post kan sturen.
SimonV
7 jaar geleden
burgos
7 jaar geleden
Nou betere uitleg kan ik niet krijgen zeg,
Daarom van mij 10 p
SimonV
7 jaar geleden
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ mooi antwoord. en geen paniek, niet openen en gelijk wegdoen.
TurfGraver
7 jaar geleden
Prima antwoord. Als aanvulling, vergeet ketting brieven (met tig mailadressen in cc) niet. :)