Hoe krijg ik de zoekresultaten weg als ik een map wil openen ?

Bij map open krijg ik zoekresultaten en niet de foto's/bestanden. Ik krijg wel de bestanden/foto's te zien als ik op de map klik met rechts en dan open openen klik.
Maar niet op de manier hoe het eigenlijk moet.

Toegevoegd na 14 uur:
Windows XP

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vermeld even je Windows versie ajb...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft de aangedragen oplossing je al geholpen?

Antwoorden (1)

Nienke,

In de link hieronder wordt (in het Engels) aangegeven wat waarschijnlijk het probleem is en hoe je dat kunt herstellen.

Probeer eerst eens het volgende:
- ga naar het Start-menu en klik op Uitvoeren
- tik dan het volgende commando in:
regsvr32 /i shell32.dll (gevolgd door Enter)

Mogelijk lost dat al je probleem op.

Mocht dat niet het geval zijn dan zul je in het Windows Register moeten duiken. In het Register staan veel instellingen van je Windows-systeem. Daarmee moet je altijd voorzichtig zijn, maar soms ligt daarin wel de oplossing.

Om de register-editor te starten ga je weer naar Start > Uitvoeren en vervolgens tik je "regedit" (zonder de aanhalingstekens) in. Dan tik je weer Enter om het commando uit te voeren.

Vervolgens klik je de mapjes aan de linkerkant net zolang uit totdat je het volgende pad hebt bewandeld: HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell

Aan de rechterkant staat dan een (Default) en waarschijnlijk staat daar een bepaalde waarde achter. Nu kun je dubbelklikken op (Default) en dan kun je deze waarde bewerken. Je hoeft deze waarde alleen te bewerken als er iets anders staat dan "none".

Staat daar iets anders dan kun je daar weer "none" (zonder aanhalingstekens) in terug zetten, vervolgens sla je de waarde op met Enter of een klik op Ok en kun je de register-editor weer afsluiten.

Dan zou het weer als vanouds moeten werken.

PS: als jouw startmenu geen Uitvoeren-optie heeft, kijk dan even naar de uitleg van de onderste link.