De onwaarschijnlijke hoeveelheden aan verschillende dingen die er te beleven vallen.

Toegevoegd na 26 seconden:
het is net een ontdekkingstocht, je komt telkens weer wat nieuws tegen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Omdat je altijd wel iets kan verzinnen om op te zoeken.
bijvoorbeeld ff mijn mail,hyves,twitter,facebook,goeievraag checken.

En je bent niet de enige, iedereen zit op het Internet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het onvemogen van velen om op andere manieren de tijd door te komen.
Het gemak en en het feit dat nutiige en leuke zaken gedaan kunnen worden via internet. Voor je het weet zit je weer een uur achter de pc.
In de 80er jaren had je het bakkie waar mensen uuuren per dag mee konden tokkelen. Nu kun jemailen en sms@en en chatten en zelfsa via de computer op de 27 Mhz.
Met internet kun je ook je makkelijk zelf vermaken zonder dat je er iemand anders voor nodig hebt.
Je kan geheel je eigen interesse volgen en hoeft geen rekening te houden of tw wachten op anderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de (bijna) ongelimiteerde mogenlijkheden, en het interactieve element
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het continue aanbod van nieuwe informatie en het deelnemen daarin. Nieuws volgen, twitterberichten komen binnen, e-mail komt binnen, een nieuwe versie van een app voor je GSM komt uit, je plaatst zelf ergens een bericht en kijkt of er reacties komen. Deze site (goeievraag.nl) is nog meer verslavend, omdat het ook je hersens aan het werk zet op allerlei gebied.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je de hele wereld over kunt. Momenteel als je dit leest zit je op een vierkante meter, reken dan maar eens uit hoeveel vierkante meters er nog overblijven om te ontdekken wat er allemaal te doen is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het oneindig, je kunt uren doorklikken en telkens weer iets nieuws ontdekken. En dit is nog maar het begin, het zal nog veel verder gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste,

Er zijn verschillende redenen waarom wij internet verslaafd zijn en of kunnen worden :

1. Langer online dan gewoonlijk
2. chatten, gamen (men kan niet meer zonder)
3. Slaapgebrek (door langer op te blijven)
4. Werkverzuim
5. verslaafd aan gokken, pokeren
6. seks verslaafd zijn
7. a-sociale houding naar de buitenwereld
8. andere verslavingen

Oorzaken :

1. Men steekt er meer tijd in dan in een andere hobby
2. de lage drempel om online kontakten te leggen
3. de uitnodiging om online te gokken, pokeren
4. chat en gameverslaving
5. bezoeken van pornosites en seksverslaving
6. abnormaal internetgebruik
7. niet meer kunnen kommunikeren op een normale wijze
met de eigen omgeving of de buitenwereld
8. Er bestaan online testen om dit gedrag te bestuderen
9. Sociaal isolement
10. Teveel afleiding (spelletjes, filmpjes...)

Behandeling :

1. Indien het internetgebruik buitensporig is
2. raadplegen van een huisarts, die op zijn beurt kan
doorverwijzen naar een specialist (psychiater, psycho-
loog)
3. aansluiten bij een zelfhulpgroep voor Internet verslaafd
en volgens de problematiek waarmee men te maken
heeft
4. Kontrole op het internetgebruik (online zijn)
5. Kontrole op de bezochte sites (browsergeschiedenis)
6. Vrijwillig zich laten opnemen in een gespecialiseerde
instelling voor deze verslaving(en)
7. Evaluatie en bijsturing van compulsief en obssesief ge-
drag.

Besluit :

Zo zie je maar dat internet meer is dan surfen of opzoeken
van informatie, het kan inderdaad zeer ver gaan, en vaak
is men zich niet bewust dergelijk dat dit met zich mee kan
brengen !

Voor meer info verwijs ik graag naar volgende linken !

Mvg,

Karel8158
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is altijd een avontuur en het is big fun ! Dank zij het netwerken is men zelfs niet meer isoleert en blijf je op de hoogte van wat er om je heen gebeurt .Elke verslaving begint omdat het lekker is ,of een goed gevoel geeft of voor een thrill zorgt en na enkele weken ben je verslaafd
Ook een bron aan informatie en alles naar je eigen keuze ja het is een deur tot de wereld ! Maar weinig bijwerkingen tot nu toe ! Behalve relatieproblemen als je partner nog niet verslaafd is ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Internet is niet verslavend. Jij bent degene die aan internet verslaafd is. De oorzaak moet je dus bij jezef zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hoeveelheid informatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de illusie : van meer wordt ik gelukkiger.
maakt het zo verslavend...

bij drank, is het van meer, wordt ik losser, voel ik me beter ( en dat bekoop je de dag erna dan weer met een kater )

bij gokken is het om meer geld te hebben dat maakt me vast gelukkiger, en dan ben je stinkend rijk, ben je nog niet gelukkig :p

bij het internet is het de informatie, meer contacten
van meer info, groei ik mentaal, met meer vrienden, connecties voel ik me meer verbonden, etc...

Ikzelf heb 2 jaren elke dag tot een gat in de nacht op chat.to.be gechat.....
nadien, toen ik terugkeek op die fase dacht ik... waar ging dit over. ik had niet meer vrienden, was niet wijzer geworden, de gesprekken gingen bijna altijd over koetjes, en kalfjes ( niet dat dat erg is )
maar er is nu niets wat me nu nog daarin aantrekt.
Het lijkt wel 2 jaar weggegooid, ondanks dat in die 2 jaar ik het heerlijk vond :)
en zo maak je allemaal fases mee, het internet is ook zo'n fase waar je misschien tijdelijk aan verslaafd raakt, in sommige gevallen misschien wel levenslang... maar waarschijnlijk toch niet ;) ergens kom je er achter dat ook het internet...een illusie is hihi.

net zoals met google.. je wil ff iets opzoeken... en in plaats van dat alleen te doen, wordt je van elke kant geprikkeld naar meer... en voor je het weet kom je op plekken weer uit waar je uiteindelijk niet wilde gaan lol ( kracht van advertenties, marketing enz.. )

Zoals hierboven Janine hierboven al gezegd heeft.. het onvermogen om op andere manieren de tijd door te komen.

Het knagende gevoel van er moet toch meer zijn ....
zit bij iedereen er wel ingebakken
tot je erachter komt dat alles er al is!
alert zijn is verreist.... maar het is zo makkelijk om te vergeten en je zit weeral uren in de droom van het net.

Leuk boek, is De kracht van NU ( zou je boeken lezen, en zolang weg van het net kunnen blijven )
anders volg de link hihi.