Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

WIFI werkt niet op laptop, hoe kan dit?

Op alles werk WIFI behalve mijn nieuwe laptop met Windows 10. Sommige websites doen het een beetje, maar niet goed! Ik heb de router al herstart, maar tevergeefs..

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
733
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"WIFI werkt niet op laptop, hoe kan dit?" "Sommige websites doen het een beetje" Slechtgestelde vraag. Hoe weet jij immers dat het probleem in de Wi-Fi-connectie zit? De vraag is: Sommige websites doen het niet goed bij mij op een laptop met Windows 10 en een Wi-Fi-verbinding. Hoe kan ik dat probleem oplossen? Wellicht is het idd de Wi-Fi verbinding, dat zou je kunnen testen met een netwerkkabel (in de router en in de laptop te steken). Als dat werkt is de zekerheid dat het aan je Wi-Fi-verbinding ligt een stuk groter.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
misschien ip conflict (dezelfde ip voor meerdere devices uitgegeven). Soms verversen ip werkt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Goedemorgen, Zou u de klacht wat specifieker kunnen omschrijven?
Het klinkt op het eerste oog niet als een groot probleem, maar om u goed te kunnen helpen is meer informatie welkom. Mvg,
Dennis
MEC Computerservice

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Even met een UTP kabel je laptop aansluiten op de Router, en wanneer je Internet verbinding hebt gewoon Windows Update opstarten, net zo vaak tot je laptop helemaal up-to-date is (hij zal dan aangeven: geen updates gevonden).

Ik vermoed dat jouw WIFI kaart niet standaard door Windows ondersteund is, deze software zal met Windows Update gedownload worden. Alternatief: even naar de website van jouw laptop fabrikant gaan, zoek daar op Software & Drivers van jouw laptop-type (kan op een labeltje onderop de laptop staan).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding