Wat wil Paypal doen met de informatie die ze van me vragen?

Omdat ik op mijn Paypal-rekening dit jaar al bijna 2500€ ontving, vragen ze om een kopie van mijn identiteitskaart en een afschrift van mijn adres of iets dergelijks. Mijn account is een 'niet-zakelijke' account (betalingen tussen vrienden en familie). Mijn rekening is intussen geblokkeerd. Om de blokkade op te heffen moet ik die documenten aanleveren.
Wat gaan ze met die informatie doen?
Wat gebeurt er als ik die informatie niet geef?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
1.6K
Erna55
7 jaar geleden
Hoe heeft Paypal je dit gevraagd ?
Is daar een uitleg bij gegeven ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Godmelijaar, op Internet vind ik deze website.
waarschuwing voor Phishing mail
Niet op de link klikken maar weggooien.
https://www.fraudehelpdesk.nl/vragen-meldingen-cpt/online-paypal-rekening-is-geblokkeerd/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Godmelijaar,
De waarschuwing voor de phishing methode is van 5 oktober 2016, dus nog niet zo lang geleden.
Zolang u zelf niets gedaan hebt wat tegen de regels is, via E-bay of Marktplaats bijvoorbeeld, heeft PayPal niet het recht een account te blokkeren. Het geld is van u en niet van PayPal.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het verzoek van PayPal kan wel degelijk een terecht verzoek zijn!
Je moet wel zeker zijn dat het een verzoek van PayPal is. PayPal heeft een bepaalde informatieplicht aan de Nederlandse belastingdienst, bijv. het saldo van de rekening boven een bepaald bedrag op 31 December. Hierdoor kan PayPal niet terugvallen op de getrapte ID-controle die zij uitvoeren met rekening-verifiëren maar moeten zij net als alle andere banken een controle op de identiteit uitvoeren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik weet vrijwel zeker dat dat het juiste
antwoord is, @nganzeveer .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dus wat gebeurt er als ik die informatie niet geef?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dan blijft je account bij PayPal geblokkeerd en kan je niet bij het saldo van je PayPal maar wordt de info vermoedelijk ook niet aan derden verstrekt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
PayPal Amerika heeft geen info plicht aan de Nederlandse Belastingdienst.
Zodra de totale hoeveelheid geld die door je Paypal account is gegaan boven een bepaald bedrag komt, zet Paypal Europe je account op slot totdat je legitimatie heb ingestuurd.
Godmelijaar weet zelf het beste of hij anytime wel of niet tegen de regels heeft gehandeld.

Antwoorden (1)

Ik denk dat dit standaard fraude preventie is, als je gewoon met legale zaken bezig bent hoef je je geen zorgen te maken. Natuurlijk kun je je vraag het beste aan Paypal zelf stellen maar je zult het vast ook in hun Terms & Services of hun EULA (End User license Agreement) kunnen achterhalen.