Mijn zoekmachine is google en daar ben ik blij mee. Ongevraagd krijg ik soms bol.com of bing als zoekmachine. Hoe kan dat?

Ik verander telkens opnieuw naar Google maar om de haverklap krijg ik weer een andere zoekmachine.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als ik jou was zou ik eens een virusscan uitvoeren. Er zijn namelijk virussen die instellingen aan je browser om de zoveel tijd aanpassing om niet opgemerkt te worden door snelle scans van virusscanners. Als je een grondige scan met je virus scanner doet, zou het virus wel moeten worden opgemerkt. Als het nou geen virus is, kan het toch geen kwaad om zo nu en dan een scan te doen. Succes!
Ritsuka
7 jaar geleden
Bol.com is geen zoemachine. Laat je pc eens een scan uitvoeren, programma als spybot search & destroy. En kijk eens goed tussen je addons van je browser, en bij configuratiescherm -> software
liveisgreat
7 jaar geleden
je kan je zoekmachines beheren.... en dan Google als je favoriet aanklikken en de rest verwijderen....

Antwoorden (1)

9 van de 10 keer is dat nadat je een gratis programma of spelletje hebt gedownload en geïnstalleerd. Deze vragen tijdens de installatie of je ook nog een extra programma mee wil installeren, vaak met vervangende zoekmachine. Dit kan je gewoon niet doen, maar vaak klik je dan al te snel op OK.

bol.com is een webshop en ken ik niet als zoekmachine trouwens
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
SimonV
7 jaar geleden
Virusscanner Kaspersky voorkomt PUPs en zorgt voor schone installaties: https://forum.kaspersky.com/index.php?showtopic=345045 Scannen op malware kan nooit kwaad:
AdwCleaner
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/ Of Malwarebytes (kies gratis versie).
https://nl.malwarebytes.org/downloads/