Wat is er mis met mijn internet?

Ik heb al sinds zo'n 2 maanden last dat mijn internet slecht werkt. Wanneer ik verbinding heb met bijvoorbeeld een spel of iets dergelijks dat internet verbind, werkt dit prima. Maar als ik dan een andere website of spel probeer te openen wordt mij verteld dat ik geen verbinding heb, terwijl ik op alles wat nog open staat (zoals bijvoorbeeld Skype) ik nog gewoon een internetverbinding heb en ook hier van gebruik kan maken. Het komt vaak voor en gaat pas naar enkele minuten weg of wanneer ik mijn router herstart. Ik heb dit probleem zowel bij draadloos als met de kabel.

Mijn Provider is Ziggo, ik heb hier al contact mee opgenomen en konden via allerlei tests en wat dan ook niets vinden, het is nog steeds niet opgelost.

Zou iemand hier mij mee kunnen helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is het alleen op die ene pc/laptop, of op alle apparaten die met internet zijn verbonden?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zijn ook echt alle apparaten op het netwerk

Het beste antwoord

Dat is moeilijk zo 123 aan te geven.

Wat goed werkt om mee te beginnen is om te ontdekken of het aan de internetverbinding zelf ligt, of aan de laptop of computer. Om dit te checken kun je proberen een laptop of pc van iemand anders op je internetverbinding aan te sluiten. Indien het probleem nu ook voordoet dan ligt het aan de verbinding en niet aan de computer of laptop.

Is het probleem niet aanwezig dan ligt het probleem dus aan de laptop of pc. Dan ga je verder zoeken om te controleren of het een probleem in de hardware of in de software is, door bv een andere kabel te gebruiken (hardware) of bv bepaalde instellingen, configuraties aan te passen.

Uiteindelijk kom je zo steeds dichter bij het antwoord en kun je in de meeste gevallen wel het probleem detecteren. Uiteindelijk is een schone installatie nog een oplossing.