Waar is mijn email allemaal geregistreerd?

Hallo iedereen,

Ik zou graag eens willen weten waar ik mij ooit bij heb geregistreerd. Is dat ergens in een centraal punt of kan ik bij Google vragen waar ik mij ooit geregistreerd heb? De meeste diensten sturen mij wel nieuwsbrieven, etc maar ik verwijder ze dan meestal. Iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
11.3K

Het beste antwoord

Nee, er is geen centraal punt waar je informatie kunt krijgen over de plaatsen waarop je e-mailadres geregistreerd. Ook niet bij Google.

Als je van nieuwsbrieven af wilt, zul je je moeten afmelden bij die nieuwsbrief. Vaak staat er onderin de nieuwsbrief een link waarmee dat kan. In het Engels: unsubscribe. Fatsoenlijke bedrijven sturen je dan geen nieuwe meer. Spamnieuwsbriefverzenders trekken zich er wellicht niets van aan.

Aan de andere kant kun je zelf ook de schade beperken. Geef je e-mailadres niet aan ieder bedrijf door of zet geen vink als op een site iets staat over "toezending van aanbiedingen van ons of zorgvuldig geselecteerde derden". (Lees: je adres kan verhandeld worden aan een bedrijf dat je ongevraagde informatie gaat sturen.)

Nog een tip: gebruik voor serieuze e-mail het e-mailadres dat je van je provider hebt gekregen. (Dingen van je werk, bank, DigiD, familie e.d.)
Maak voor alle andere zaken een ander e-mailadres aan, bijv. voor het geval je op een internetsite je e-mailadres moet achterlaten.) Dit voorkomt dat je "officiele" e-mailadres wordt vervuild door allerlei spul dat de digitale kliko in kan.