Iemand heeft berichten van onze site verwijderd en een account, wat kan ik doen?

Voor onze site hadden wij een gebruiker die zou helpen met schrijven van script. Ging goed maar liep uiteindelijk uit de hand, gister werd hij boos en wilde hij stoppen. Ik zei is prima. Maar daarbij is het verhaal nog niet afgelopen. Nadat ik zijn account heb uitgeschakeld en verwijderd en de FTp heb veranderd, heeft hij uiteindelijk gay porno geplaatst. En het Admin account verwijderd waar zon 270 berichten in stonden, backup heb ik al geprobeerd maar daar komen de berichten niet mee terug. Kan ik dit op een andere manier terug krijgen? En kan ik wat doen tegen die schrijver? Vermoedelijk is het via een ander admin account gedaan want zijn neef schrijft ook bij ons.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Weg is weg. Wanneer je zelf niet zorgt voor goede backups, verlies je je data. Ik zou contact opnemen met je hoster en hopen dat hij wel automatisch externe backups heeft gemaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Direct mail sturen met daarin jouw constatering en hem direct aansprakelijk te stellen voor alle schade die je nu hebt en die nog gaat komen.

Als je de centen ervoor hebt en ervoor over hebt een advocaat een brief laten sturen, dan weet hij in ieder geval dat het serieus is.

Ook alle wachtwoorden van iedereen aanpassen en proberen je data terug te krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veel hosting partijen maken automatisch dagelijkse backups van de hele website. Benader je hosting en vraag of zij dit ook doen. Verder kun je het beste bij alle accounts een nieuw wachtwoord aanmaken en de gebruikers vragen deze zo veilig mogelijk te bewaren. Wanneer wachtwoorden naar de mail worden gestuurd kan het verstandig zijn, zijn neef te vragen ook het wachtwoord van zijn mail te veranderen. Voor het geval de dader hier toegang tot heeft. Verder is wat de persoon gedaan heeft illegaal en is dit gewoon strafbaar.